مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی خبر داد؛

راه‌اندازی نهضت ملی دانش‌افزایی ۳۳ هزار معلم تربیت‌بدنی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش از راه‌اندازی نهضت ملی آموزش و دانش‌افزایی ۳۳ هزار معلم تربیت‌بدنی با شعار معلم کارآمد، معلم امید‌آفرین و مدرسه بانشاط خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی نهضت ملی دانش‌افزایی ۳۳ هزار معلم تربیت‌بدنی

‌به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، محمد جعفری در وبینار توجیهی دوره آموزشی تربیت مدرس که با حضور معاونان تربیت‌بدنی و سلامت، روسای ادارات دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی و کارشناس مسئولان تربیت‌بدنی استان‌های سراسر کشور برگزار شد‌، اظهار کرد: این وبینار در راستای برگزاری دوره آموزش معلمان تربیت‌بدنی همچنین اجرا و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از ۱۷ شهریور تا ۲۱ مهر در ۶ استان برگزار می‌شود افزود: برای برگزاری هرچه بهتر این دوره نیاز به هماهنگی‌هایی است تا این دوره با قدرت و قوت برگزار شود.

جعفری بیان کرد: با نیازسنجی صورت گرفته و مشارکت همکاران در سراسر کشور، این دوره به‌‌صورت ماحصل مطالعه و برنامه‌ریزی چندساله به صورت نهضت ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: در اسناد بالادستی نیز بر ارتقای توانمندی‌های منابع انسانی در حوزه تعلیم و تربیت تاکید شده است. از استراتژی‌های وزیر آموزش و پرورش هم آموزش و ارتقای توانمندی‌های منابع انسانی است که جزو اولویت‌های برنامه‌های ایشان است البته این امر یکی از ۴ راهبرد دفتر تربیت‌بدنی هم خواهد بود.

جعفری بیان کرد: نهضت ملی آموزش و دانش‌افزایی ۳۳ هزار معلم تربیت‌بدنی با شعار معلم کارآمد، معلم امید‌آفرین و مدرسه بانشاط، با اهداف مختلفی مانند حفظ و ارتقای سلامت جسمانی و سواد حرکتی دانش‌آموزان؛ ارتقای مهارت‌های جسمانی معلمان؛ ارتقای شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای معلمان تربیت‌بدنی؛ آموزش و ارتقای توانمندی‌های معلمان تربیت‌بدنی در راستای اجرای برنامه درسی تربیت‌بدنی در مدارس راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این‌ دوره آموزشی یک فرآیند هدفمند است تا معلمان درس تربیت‌بدنی بتوانند برای اجرای درس تربیت‌بدنی، دانش خود را به روز و خود را توانمند کنند تا سال تحصیلی جدید کار خود را در مدارس با قوت بیشتر ادامه دهند.

جعفری گفت: این دوره آموزشی سه بخش دارد؛ بخش اول دوره تربیت مدرس است؛ این دوره را به صورت منطقه‌ای در ۶ استان برگزار می‌کنیم. پیرو این موضوع شیوه‌نامه این بحث به استان‌ها ابلاغ شده و در این شیوه‌نامه تمام نکات دوره آموزشی مورد تاکید است.

وی تاکید کرد: در کنار دوره تربیت مدرسی معلمان تربیت‌بدنی، دوره دیگری تعریف شده است که در این بخش روسا و‌ کارشناس مسئولان و کارشناسان مراکز استان‌ها آموزش می‌بینند در بخش سوم هم دوره نهضت ملی دانش‌افزایی معلمان تربیت‌بدنی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار