کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ نخودی به رده‌بندی رسید

یک مدال برنز در انتظار ایران/ امامی حذف شد

تهران (پانا) - نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل حریفانش در گروه شانس مجدد به دیدار‌ رده‌بندی مسابقات جهانی کشتی آزاد راه یافت.

کد مطلب: ۱۴۰۴۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ نخودی به رده‌بندی رسید

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و در روز سوم این مسابقات پیکارهای شانس مجدد ۴ وزن دوم در اوزان ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم برگزار شد که محمد نخودی (۷۹) و یونس امامی (۷۴) در گروه بازنده‌ها حریفانشان رفتند که تنها نخودی جواز حضور در دیدار رده‌بندی را کسب کرد.

پیش از این میلاد والی‌زاده (۵۷) و امیرعلی آذرپیرا (۹۲) از گردونه مسابقات کنار رفته بودند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان را مغلوب کرد و راهی مرحله بعد شد، اما در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر مقابل زائوربک سیداکوف، قهرمان المپیک و جهان از روسیه شکست خورد که با توجه به حضور حریفش در فینال امامی به گروه بازنده‌ها رفت تا شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست آورد.

وی در این گروه با نتیجه ۱۰ بر صفر آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان را مغلوب کرد، اما در مبارزه بعدی با نتیجه ۱۱ بر‌ ۴ مغلوب ختیگ چابولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از صربستان شد و شانس حضور در دیدار رده‌بندی و کسب مدال برنز و سهمیه المپیک را از دست داد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۴ رمضان ساری از ترکیه را شکست داد، اما در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب احمد عثمان اف از روسیه شد که باتوجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال محمد نخودی باید برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها به کار خود ادامه داد.

وی در این گروه با نتیجه ۵ بر یک احمد ماگومدوف از مقدونیه را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی راه یافت. نخودی برای کسب مدال برنز به مصاف اورخان عباس اف از آذربایجان می‌رود.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، میلاد والی‌زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک رضوان کواکس از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر ۴ علی عباس رضازاده قهرمان اروپا از آذربایجان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل زلیم خان آباکاروف، قهرمان جهان از آلبانی مغلوب شد که باتوجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی والی‌زاده از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۴ نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر جانگ از کره جنوبی را شکست داد، اما در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر ۹ مغلوب زاهید والنسیا از آمریکا شد و از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازماند که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد مقابل حریف آذربایجانی از گردونه مسابقات کنار رفت.

در پایان مسابقات مقدماتی ۴ وزن نخست نیز امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. رضا اطری نیز در وزن ۶۱ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

دیدار‌های رده‌بندی و فینال اوزان فوق امشب از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار