مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در نماز جمعه:

مهر مهدویت، شعار آغازین مدارس شهرستان قدس جهت تربیت سربازان امام زمان( عج )

شهرقدس (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در خطبه‌های پیش از نماز جمعه گفت در پیروی از شعار آغازین سال تحصیلی جدید که «مهر مهدویت», است، باید بستری مناسب برای تربیت سربازان امام زمان (عج)، در مدارس فراهم شود.

کد مطلب: ۱۴۰۴۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مهر مهدویت، شعار آغازین مدارس شهرستان قدس جهت تربیت سربازان امام زمان( عج )

مهدی چیوایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در نماز جمعه این هفته به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز گفت: خروجی آموزش و پرورش باید در پیروی از شعار آغاز سال تحصیلی جدید "مهر مهدویت" باشد؛ یعنی بستری برای تربیت سربازان صاحب‌الزمان و زمینه‌ساز ظهور حجت خدا باشد.

چیوایی ضمن تشکر و تقدیر از معلمان، مدیران سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ که باعث کسب رتبه اول پرورشی در استان تهران و همچنین کسب رتبه های عالی در حوزه فرهنگی و ورزشی کردند، بیان کرد: با توجه به این که شهرستان قدس ۷۳ هزار دانش‌آموز و ۳۰۰۰ نفر معلم در حال خدمت و تحصبل هستند، امسال با همکاری امام جمعه، فرمانداری، مسئولان شهرقدس و تشکیل تشکل خیرسازان مدرسه شهر قدس دو مدرسه یکی در کوی فرزان و دیگری در امامزاده افتتاح شد و قرار شد هر ساله دو مدرسه ساخته شود تا بتوان تراکم جمعیت را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص لباس فرم مدارس با توجه به شرایط، فقط در پایه ابتدایی هر مقطع تحصیلی فقط روپوش خریداری شود و در باقی پایه ها دانش‌آموزان می توانند روپوش سال قبل خود را استفاده کنند و همچنین مبلغی که خانواده‌ها برای خرید لباس فرم جدید پرداخت می‌کنند، درصدی که مربوط به اداره آموزش و پرورش می‌باشد را به مدارس می دهد تا برای امور قرآنی، فرهنگی و ورزشی استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار ایام رحلت پیامبراکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفت، و متذکر شد: افرادی که می گویند دین از حکمت جداست باید به هجرت پیامبر توجه کنند، ایشان از مکه به مدینه هجرت کردند تا دین را در حکومت به مردم عرضه کنند پس ما باید سیره پیامبر اکرم (ص) را ادامه دهیم. همچنین پیامبر ۱۴۰۰ سال پیش در مسجد مکانی را بنام «روضة الاطفال» ایجاد کردند تا مسجد مکانی برای حضور کودکان ، نوجوانان و بعد جوانان ما شود و دشمنان نتوانند آنان را جذب خود کنند. کشورهای اروپایی و غربی که می‌گویند کاری به پوشش زنان نداشته باشید دنبال چیزی جز بی بندوباری نیستند. دولت فرانسه خانم های محجبه رو از تحصیل باز داشتند. آیا این ها دنبال حقوق زن هستند؟

شایان ذکر است، اجرای سرود بچه ها برای امام رئوف باعث شد دلها تا حرم امام رضا علیه السلام بال بگیرد؛ همچنین میز مشاوره حقوقی ، میز مهربانی ، میز عفاف و حجاب ، میز پاسخگویی به سوالات شرعی نیز دایر بود.

خبرنگار دانش‌آموز: سارا نوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار