بخشدار چغادک:

جشنواره جام پرچم موجب توسعه مشارکت اجتماعی می‌شود

بوشهر (پانا) - بخشدار چغادک گفت جشنواره‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی جام پرچم موجب توسعه مشارکت اجتماعی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۳۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره جام پرچم موجب توسعه مشارکت اجتماعی می‌شود

سید حسن هاشمی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سبب شور و نشاط در بین مردم می‌شود.

هاشمی افزود: گرایش نوجوانان و جوانان به ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با همراهی والدین و پیشکسوتان بر رونق این ورزش و بازی ها می افراید.

وی تصریح کرد: بخش چغادک برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد ورزشی از ظرفیت های موجود بهره می گیرد. زیرا اینگونه جشنواره ها موجب افزایش توسعه مشارکت اجتماعی می شود.

عبدالحسین صادقی، مسئول هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان بوشهر گفت: نظر به اینکه ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در برگیرنده فرهنگ غنی و پویا است که باید با حضور و مشارکت همه قشرهای جامعه از این منبع معنایی بهره گرفته شود.

صادقی افزود: برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی و آیینی اقوام ایران (جام پرچم) با هدف صیانت از میراث فرهنگی و پایدار ماندن آداب و رسوم انجام خواهد گرفت.

صادقی تصریح کرد: این جشنواره در سه حوزه رقابتی در رشته‌های هفت سنگ، قلعه قوس، دال پلان، گانیه، تیروکمان سنتی و حرکات آیینی و نمایشی و معرفی و شناسایی بازی های بومی محلی و احیا و توسعه آنها در شهرستان بوشهر اجرا می شود.

عبدی برقندان دهیار روستای چاهکوتاه گفت: تنوع ورزش روستایی و بازی های بومی محلی نشانگر ارزش و بهایی است که نسل های پیشین به این نوع آموزه ها از منظر یادگیری و سرگرمی قائل بودند.

برقندان افرود: وظیفه ما آشنا کردن هرچه بیشتر نسل جوان یه این نوع ورزش و بازی های بومی محلی است.

خبرنگار : امیر محمد ایزدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار