معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

اولیای باسواد نقشی پررنگ و کلیدی در تربیت دانش‌آموزان دارند

بهارستان یک (پانا) - سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نقش اولیای باسواد در تربیت فرزند را نقشی پررنگ و کلیدی دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۲۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اولیای باسواد نقشی پررنگ و کلیدی در تربیت دانش‌آموزان دارند

نشست مشترک شوراهای آموزش و پرورش نواحی ۱ و ۲ شهرستان بهارستان به ریاست عبدالله نوحی فرماندار بهارستان و با حضور فرشته اکبریان، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و روسای ادارات با هدف بررسی برنامه ها و اقدامات لازم در آستانه بازگشایی مدارس برگزار شد.

فرشته اکبریان، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اهمیت توجه ویژه به آمار بی سوادان مطلق شهرستان خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان های استان تهران حدود ۴۳۰ هزار نفر بی‌سواد مطلق وجود دارد که از این بین ۵۰ هزار نفر سهم شهرستان بهارستان است که نیاز به توجه ویژه به این بخش را بیش از پیش نشان می دهد. این بی سوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال وجود داشته که خود حائز اهمیت است.

اکبریان با اشاره به نقش والدین باسواد در روند تحصیلی و تربیتی دانش آموزان گفت: تمام تمرکز ما بر روی رشد سواد در بین اولیاست که منتج به بهبود فرآیند تربیتی دانش آموزان می شود.

وی نقش اولیای باسواد را نقشی پررنگ و کلیدی خوانده که تاثیر بسزایی در کاهش آمار بی سوادی در سطح کشور خواهند داشت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به حجم ابلاغی استان در خصوص تعلیم بی سوادان خاطر نشان کرد: برای نیل به اهداف عالیه نظام در بحث نهضت سواد آموزی نیاز به مشارکت تمامی ارگان ها و بخش های دولتی و خصوصی می باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم شتاب‌بخشی در فرآیند سوادآموزی از برنامه چهارساله کشور در بحث مهار بی سوادی خبر داد و گفت: با دستور ویژه معاون اول رییس جمهور فعالیت های سوادآموزی با شتابی مضاعف پیش می روند که امید است با استفاده از ظرفیت های موجود خیران، بتوان به نتایج درخشانی دست یافت.

خبرنگار دانش آموز: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار