مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

نرخ باسوادی استان برابر با میانگین کشوری است

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در سومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی و هشتمین شورای آموزش و پرورش استان‌ با بیان اینکه در حوزه مهار بی‌سوادی و پوشش تحصیلی گام‌های موثری برداشته شده است، گفت ‌طبق آخرین آمار سرشماری  و خوداظهاری نرخ باسوادی استان  ۹۶/۷ اعلام شده است اما بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سازمان نهضت سوادآموزی این نرخ ۹۷/۱ و با  میانگین باسوادی کشور برابر است.

کد مطلب: ۱۴۳۲۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نرخ باسوادی استان برابر با میانگین کشوری است

ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه حجم تخصیصی استان در سال جدید برای سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم ۷۸۰۰ نفر می باشید گفت‌: طرح سفیر سوادآموزی در شهرستان راز و جرگلان در حال اجراست که نیازمند نهادینه شدن این طرح هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: با حمایت استانداری و سپاه ۱۶۲۵ دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند.

وی افزود‌: در دو سال گذشته خراسان شمالی جهش خوبی در رشد هنرستان ها و جذب دانش آموزان داشته به طوری که در راستای توسعه متوازن ۴۴/۱‌ دانش آموزان در هنرستان ها جذب شده اند.

ابوالقاسم اکبری در خصوص مشکلات دانش آموزان استثنایی نیز گفت : ۱۷۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان در حال تحصیل هستند که مهم ترین دغدغه آنها ایاب و ذهاب است.

قابل ذکر است تصمیم گیری در خصوص همکاری نهادها و دستگاه ها جهت برگزاری جشن تکلیف و اجلاسیه نماز ، گزارش پروژه های سفر رییس جمهور در خصوص هنرستان ها از مهم ترین دستور کارهای این نشست بود.

قبل از برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار خراسان شمالی ، مسئولان استانی و خیرین مدرسه ساز، ۳ کارگاه طراحی دوخت، معماری و رایانه در زیربنای ۵۴۰ متر مربع با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی در هنرستان محمودیه بجنورد کلنگ زنی شد.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار