سرمدی واله در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تصویب قانون «رتبه‌بندی فرهنگیان» و «اقدام راهبردی» از مهمترین مصوبات مجلس یازدهم

بالابردن توان نظامی و گفتمانی، انتظار مردم از مجلس دوازدهم است

تهران (پانا) - نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب قانون اقدام راهبردی علیه لغو تحریم‌ها، دولت دوازدهم را از استیصال در مذاکرات نجات داد، گفت قانون رتبه‌بندی معلمان نیز از جمله مطالباتی بود که از سال‌ها قبل در انتظار تصویب بود و در نهایت در مجلس یازدهم با تعامل دولت سیزدهم به ثمر رسید.

کد مطلب: ۱۴۷۵۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تصویب قانون «رتبه‌بندی فرهنگیان» و «اقدام راهبردی» از مهمترین مصوبات مجلس یازدهم

کیومرث سرمدی واله در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به عملکرد مجلس یازدهم، اظهار کرد: «با توجه به وظیفه اصلی مجلس که هم حوزه تقنین و قانون‌گذاری و هم بحث نظارت است، با نگاه اجمالی به عملکرد مجلس می‌توان گفت در حوزه قانون‌گذاری شاهد به ثمر رسیدن قوانینی بودیم  که عمدتاً در راستای مطالبه بود و همچنین چندین سال در مجلس معطل مانده بود.»

وی افزود: «قانون رتبه‌بندی معلمان از جمله مطالباتی بود که از سال‌ها قبل در انتظار تصویب بود و در نهایت در مجلس یازدهم با تعامل دولت سیزدهم به ثمر رسید یا بحث هماهنگ‌سازی حقوق بازنشستگان، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، حذف امضاهای طلایی و قوانینی از این دست مانند ساماندهی امور مالیاتی و به‌روز کردن فرارهای مالیاتی در این مجلس به سرانجام رسید. بنابراین در حوزه قانون‌گذاری مجلس یازدهم نسبت به سایر مجالس عملکرد خوبی داشته و من نمره 18 به این مجلس می‌دهم.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: «در حوزه نظارت نیز مجلس در تذکر و طرح سوال و اعمال ماده 234 و بررسی تخلفات و تحقیق و تفحص از  سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت اقدامات بسیاری انجام داد. در کنار آن حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه حائز اهمیت بود. همه این‌ها منجر به این شد که مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را مجلس انقلابی نامیدند که ملاک قضاوت‌های رهبری نیز مستند است.» 

سرمدی واله ادامه داد: «تعامل مجلس یازدهم با دولت با حفظ جایگاه نظارتی خود متناسب با شرایط کشور و وجود تحریم‌ها لازم و ضروری بود. قانون اقدام راهبردی علیه لغو تحریم‌ها، دولت دوازدهم را از استیصال در مذاکرات نجات داد و امکانی جدید و فضای قانونی محکمی در اختیار دولت گذاشت تا ما با اقتدار به مذاکرات ورود پیدا کنیم.»

وی اضافه کرد: «البته نگاه انقلابی ممکن است شامل برخی از نمایندگان مجلس نشود و برخی افراد ممکن است کارهایی مرتکب شده باشند که در شأن نماینده نیست.»

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی درباره انتظارات مردم از مجلس دوازدهم نیز خاطرنشان کرد: «انتظارات مردم از تمامی مجالس انتظارات فراتر از اختیارات قانونی مجلس نیست. البته بخشی از مطالبات ممکن است با شرایط مالی و قانونی کشور شدنی نباشد اما به طور کلی انتظار مردم از مجلس در حیطه معیشت،‌ اشتغال و حرکت در جهت ثبات و امنیت است تا سفره مردم و گرفتاری جوانان مدنظر قرار گیرد. ایجاد یک امنیت، آرامش و وحدت داخلی که در سایه آن دیپلماسی و ارتباط ما با سایر کشورها به نحوی باشد که تاثیر مثبت را بر داخل کشور بگذارد. یکی دیگر از انتظارات مردم بالابردن توان نظامی و گفتمانی ما در دنیاست که در دفاع از مرز و بوم، جمهوری اسلامی ایران بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد و به نقاط مطلوب بهتری برسد.»

لازم به ذکر است،  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد و چهارشنبه هفته جاری (دوم خرداد ماه) و پس از چهار سال به کار خود خاتمه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار