مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

سواد‌آموزی استان کرمانشاه رتبه برتر در کشور را کسب کرد

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تبریک روز جهانی سوادآموزی گفت سوادآموزی استان کرمانشاه رتبه برتر را در کشور کسب کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
سواد‌آموزی استان کرمانشاه رتبه برتر در کشور را کسب کرد

سلمان محمدی عنوان کرد: استان کرمانشاه در شاخص‌های ۲۲ گانه سوادآموزی که یک شاخص بین المللی و تعریف شده است موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده و سال گذشته طبق پالایشی که توسط سازمان‌های مختلف همکار انجام شد نرخ باسوادی استان بالاتر از میانگین کشور است.

محمدی عنوان کرد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی میانگین نرخ سواد کشوری ۳۶ درصد بود، اما با ورود انقلاب اسلامی و پیام تاریخی امام خمینی (ره) در آن زمان تقاضامحور شد و در حال حاضر میانگین نرخ سواد کشوری ۹۷ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک روز جهانی سوادآموزی گفت: سازمان‎ آموزشی، علمی و فرهنگی ملل‎ متحد «یونسکو» ۱۷ شهریور برابر با ۸ سپتامبر را روز جهانی سوادآموزی نامگذاری کرد. یکی از شاخص‌های رشد در جوامع متمدن، میزان بهره‌مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن است. بدیهی است مبارزه با بی‌سوادی نه تنها در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام قلمداد می‌شود، بلکه در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است. هر چه افراد جامعه به سمت باسوادی شدن پیش روند، یقیناً سیر تحول و رویکرد آن جامعه به سمت مفهوم توسعه امر سریع‌تری خواهد بود. با نامگذاری چنین روزی به نام روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی از سوی سازمان‎ آموزشی، علمی و فرهنگی ملل‎ متحد یونسکو، جهانیان حذف این پدیده شوم را از جامعه بشری خواستار می‌شوند.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: در مناطق کم برخوردار بحث توزیع عادلانه آموزش که شعار دولت نیز هست، وجود دارد و مراکز سوادآموزی برای خانم‌های خانه‌دار یک منبع امنی است و در آن مراکز در کنار بحث سواد که شامل سه دوره سوادآموزی، تحکیم، تعمیق و تثبیت سواد است کارگاه‌های فنی وحرفه‌ای را دایر کردیم و همچنین ۱۶ مرکز سوادآموزی در کل استان ‌کرمانشاه وجود دارد که ۱۴ مرکز محلی و یادگیری در شهرستان‌ها و مرکز استان هستند و ۲ مرکز سوادآموزی دیگر نیز در زندان‌ها وجود دارد که در حال افزایش مراکز سوادآموزی از ۱۶ مرکز به ۱۸ مرکز هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار