معاون سوادآموزی استان قم:

آموزش مهارت های زندگی بخشی از برنامه های نهضت سوادآموزی است

قم (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم گفت در کلاس‌های سوادآموزی کشور، علاوه بر خواندن و نوشتن، مهارت‌های اساسی زندگی، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و... نیز آموزش داده می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۲۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت های زندگی بخشی از برنامه های نهضت سوادآموزی است

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با گرامیداشت 17 شهریور روز جهانی سوادآموزی اظهار کرد: پیشرفت‌های حاصل شده در عرصه سوادآموزی به برکت نظام جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر است.

وی افزود: طبق اعلام یونسکو اکنون در جهان، ۲۴۴ میلیون کودک در سن تحصیل، به دلایل مختلف اعم از فقر، جنگ و مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به مدرسه نرفته‌اند؛ ۷۳۳ میلیون فرد بزرگسال نیز از نعمت سواد بی‌بهره هستند

قاسمی‌نیا گفت: از مجموع جمعیت هشت میلیونی جهان، یک میلیارد نفر سواد ندارند که دو سوم آن را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

معاون سواد آموزی قم همچنین با تاکید بر اهمیت بنیان خانواده خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحکیم بنیان خانواده، این است که اعضای خانواده به‌ویژه پدر و مادر با اولویت مادر که رکن اصلی است، باسواد باشند.

معاون سوادآموزی استان قم همچنین یادآور شد: از سال ۱۹۷۹ و زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تا سال ۲۰۲۰، رشد باسوادی جهان تنها ۱۸ درصد بوده و در همین مدت، نرخ باسوادی در کشور در همه گروه‌های سنی ۴۲ درصد است.

وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران نرخ باسوادی ۲۴ درصد بیشتر از میانگین جهانی است.

قاسمی‌نیا یادآور شد: در کلاس‌های سوادآموزی کشور، علاوه بر خواندن و نوشتن، مهارت‌های اساسی زندگی، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، آشنایی با سبک زندگانی اهل بیت‌(ع)، ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و بصیرت‌افزایی آموزش داده می‌شود.

معاون آموزش و پرورش قم در بخش پایانی با ذکر این نکته که از امروز ثبت‌نام کلاس‌های نهضت‌سوادآموزی استان آغاز شده است، بیان کرد: اطرافیان خود که همچنان از نعمت سواد محروم هستند را به شرکت در کلاس‌های سوادآموزی تشویق کنیم تا جزو نخستین استان‌هایی باشیم که حتی یک نفر بی‌سواد و یا کم‌سواد هم ندارد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور 57 گفت: نهضت سوادآموزی کشور از نیروهای خود ۱۸۱ شهید را در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم کرده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار