مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد:

افزایش ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری و ۲۰ درصدی صادرات از بنادر استان بوشهر

تهران(پانا)- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با رشد ۹.۷ درصدی به حدود ۲۷ میلیون تن افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری و ۲۰ درصدی صادرات از بنادر استان بوشهر

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در تشریح عملکرد پنج ماهه بنادر استان بوشهر اظهار کرد: در مدت یاد شده همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با رشد ۹.۷ درصدی به حدود ۲۷ میلیون تن افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر،افزود: در شاخص تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی نیز عملکرد بنادر استان بوشهر در پنج ماهه امسال با رشد ۷.۴ درصدی به بیش از ۲۲ میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی بنادر این استان در پنج ماهه ابتدایی امسال با افزایش ۲۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به چهار میلیون و ۶۲۳ هزار تن رسید.

به گفته وی، در مدت یاد شده میزان صادرات بنادر استان بوشهر با رشد ۱۹.۶ درصدی به ۱۳ میلیون و ۱۸۴ هزار تن و میزان ترانزیت نیز با رشد ۱۰۵ درصدی به ۱۱ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در پنج ماهه امسال همچنین ۶۸ هزار TEU کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است.

وی گفت: در شاخص ترانزیت نیز بنادر تجاری استان بوشهر در ابزار آلات دستگاه‌های سبک، موادغذایی، ماشین آلات، لوازم یدکی، لوازم خانگی و محصولات سبک، کالاهای ساختمانی پارچه و منسوجات رشد ۱۰۰ درصدی و در گوشت و فرآورده‌های گوشتی، خودرو و مواد نفتی به ترتیب رشد ۱۵۵، ۱۴۸ و ۱۱۵ درصدی را تجربه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین در بخش کالاهای اساسی واردات گوشت، گندم و محصولات کشاورزی دامی در مقایسه با پنج ماهه سال گذشته به ترتیب افزایش ۱۵۵، ۱۰۰ و ۳.۶ درصدی محقق شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شکیبی نسب ادامه داد: در پنج ماهه امسال همچنین ۳ هزار و ۵۶ شناور در بنادر استان بوشهر تردد داشتند که از این شمار یکهزار و ۱۲ شناور با ظرفیت بالای یک.هزار تن بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار