۲۶ پروژه دریایی و بندری با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد

تهران(پانا)- ۲۶ پروژه دریایی و بندری در بنادر خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۶ پروژه دریایی و بندری با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه دریایی و بندری در بنادر خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه فعالیت‌های بندری و دریایی در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سال گذشته که ۲۷ میلیون تن کالای اساسی وارد شد تجهیزات و امکانات بندر به هیچ وجه پاسخگوی پشتیبانی آن نبود و همکاران ما در بندر با تلاش مضاعف و شبانه‌روزی کار را پیش بردند و ضروری بود که تجهیزات مورد نیاز فراهم شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: با همت بخش‌ خصوصی در حوزه دریایی و بندری امروز ۶ فروند مکنده غلات به تجهیزات بندر اضافه شد و ۵ فروند مکنده غلات نیز در حال مونتاژ است و ترمینال مکانیزه غلات هم با ظرفیت ۱۷۵ هزار تن به بهره‌برداری رسید که موجب می‌شود سیلو مستقیم به کشتی و اسکله وصل و شرایط بسیار استانداردی فراهم شود.

صفایی ادامه داد: علاوه بر این گازرسانی به بندر امام خمینی (ره) بهره‌برداری شد و سایر تجهیزات بندری نیز به بهره‌برداری رسید، همچنین یک مینی پالایشگاه در خصوص دریافت تمامی مواد زائد حاصل از عملیات کشتی‌ها که اهمیت ایران را به محیط‌زیست نشان می‌دهد با سرمایه‌گذاری خوب بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: عمده ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شد و بخشی نیز در دست اقدام و شروع عملیات اجرایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در حوزه استان خوزستان، سازمان بنادر و دریانوردی تحت نظر وزارت راه اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کرده تا در راستای این سیاست که بندر امام‌خمینی (ره) کانون غلات و کالاهای اساسی است در کنار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرایطی را در آینده نزدیک رقم بزنیم که تمامی کالاهای وارد شده به این بندر در سیلوهای مدرن و استاندارد تخلیه شوند.

صفایی با بیان اینکه دو مجموعه دیگر با ۵ و ۳ میلیون تن ظرفیت سیلوهای مکانیزه در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: امیدواریم یکی از آن‌ها را سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: مهم این است که کالاهای اساسی به سرعت و تحت شرایط کامل بهداشتی به دست مردم برسد و تجهیزات روی اسکله شامل مکنده غلات و جرثقیل ۵ تا ۱۰ میلیون تن افزایش ظرفیت به همراه خواهد داشت و تخلیه کالاهای کشتی‌ها با شرایط کامل بهداشتی و در زمان کمتر انجام می‌شود، همچنین حمل کالاهای اساسی از طریق ریل مستقیم به واگن می‌رسد و امیدواریم سهم ریل را افزایش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار