سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص

تهران (پانا) - روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد که این سازمان متولی مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش‌های جابه‌جایی و مهاجرت مبتنی بر اطلاعات پایگاه نشانی ایرانیان است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال‌های گذشته، نیازی به اعلام تغییر نشانی در سازمان ثبت احوال نبود؛ اما اکنون با توجه به قانون الزام تخصیص شماره ملی و کد پستی و آیین نامه آن، مصوبه پنجم جلسه یازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نیز ماده 63 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کلیه افرادی که آدرس محل سکونتشان تغییر می کند، باید که به سایت اعلام اینترنتی تغییر نشانی در سازمان ثبت احوال وارد شوند و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را در این سایت، انجام دهند.

سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش‌های جابجایی و مهاجرت مبتنی بر اطلاعات پایگاه نشانی ایرانیان می‌باشد و با توجه به آثار مهم ثبت نشانی، به منظور تسریع و تسهیل این امر، آخرین نشانی ثبت شده افراد در پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور برای فرد در سامانه سهیم نمایش داده می‌‌شود.

با توجه به اینکه بر اساس قانون افراد موظفند ظرف 20 روز از جابجایی، آخرین نشانی خود را به ثبت احوال اعلام کنند، لذا می‌توانند از طریق این سامانه و ورود به بخش درخواست تغییر نشانی نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار