در جلسه شورای پایگاه شهید‌بهشتی سازمان نهضت سوادآموزی مطرح شد:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از عوامل بالندگی انقلاب اسلامی است

تهران (پانا) - مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی گفت یکی از ویژگی‌های بارز و منحصربه‌فرد انقلاب اسلامی در بُعد معنوی و فرهنگی که موجب بالندگی انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا شد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

کد مطلب: ۱۴۰۰۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از عوامل بالندگی انقلاب اسلامی است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ دومین جلسه شورای پایگاه شهید‌بهشتی در سال 1402 صبح امروز با هدف برنامه‌ریزی هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های اربعین حسینی(ع) و هفته دفاع مقدس برگزار شد.

مرتضی شعبانی، رئیس اداره حراست و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید‌بهشتی سازمان نهضت سوادآموزی در این جلسه ضمن برشمردن اهداف و برنامه‌های آتی بسیج به‌خصوص ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است، فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در ادامه جلسه غلامرضا بروجی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان گفت: یکی از ویژگی‌های بارز و منحصربه‌فرد انقلاب اسلامی در بُعد معنوی و فرهنگی که موجب بالندگی انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا شد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود. شهادت موجب اشاعه فرهنگ ناب محمدی(ص) و دفع هوشیارانه خطرات از جامعه اسلامی بود. افتخار به شهادت و شکل‌گیری مفهومی خاص به نام شهید و شهادت چنان پایه مستحکمی در جامعه پیدا کرد که امروزه به‌عنوان یکی از ارکان حفظ نظام محسوب می‌شود.

وی فرهنگ ایثار را مجموعه‌ای از افکار، اعتقادات، باورها، ارزش‌ها، پسندها، علایق، دلبستگی‌ها، روابط، عرف و عاداتی دانست که در جریان انقلاب و با توجه به پیشینه دینی ملت، بارور شد و در دوران دفاع مقدس تجلی یافت.

بروجی اظهار داشت: در دوران جنگ همان‌قدر که به امکانات سخت‌‌افزاری نیاز است به همان اندازه، نیازمند توان نرم‌افزاری و تبلیغاتی هستیم و نباید از این مساله غافل بود و در این راه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات همچون معرفی رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در قالب برنامه‌های متنوع و جذاب همچون برگزاری برنامه‌های علمی و ورزشی تبیینی تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به جریان‌های به‌وجودآمده یک سال اخیر در کشور علاوه بر فضاسازی و تبلیغ و ترویج باید به‌گونه‌ای عمل کرد که بسیجی، آگاه شود و توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین این مهم بیش از پیش اهمیت و نمود پیدا می‌کند.

در ادامه اعضای پایگاه به بیان دیدگاه و ‌نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و مواردی در‌خصوص اجرای هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های اربعین حسینی(ع) و هفته دفاع مقدس مصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار