رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

نهضت سوادآموزی در گام دوم خود وارد مرحله جهادی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت با تعریف جدید رئیس‌جمهوری در مورد جهادی شدن فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی، این نهاد در گام دوم خود وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نهضت سوادآموزی در گام دوم خود وارد مرحله جهادی می‌شود

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ جلسه وبیناری با حضور علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان و مدیران، معاونین و روسای ادارات سازمان و همچنین معاونین سوادآموزی استان‌ها و با محوریت بیان سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد.

عبدی ضمن اشاره به بیانات جدید رئیس‌جمهوری در مورد نهضت سوادآموزی گفت: با ورود به‌هنگام مقام عالی اجرایی کشور به موضوع سوادآموزی و نگاه و تعریف ایشان در مورد جهادی شدن فعالیت‌های نهضت سوادآموزی، این نهاد وارد مرحله جدیدی در مسیر خود خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با رویکردی جهادی، گام دوم نهضت را پیش ببریم و باید توجه کنیم قدم گذاشتن در این جریان، حرکتی همگانی و وحدت رویه و وحدت عمل را می‌طلبد و مسلماً تلاش و مجاهدت همه همکاران به‌سرعت نیل به این موفقیت خواهد افزود.

وی افزود: برای دستیابی به این رویکرد جهادی باید مدل‌سازی و الگوسازی کرد. باید در این مسیر دانش‌ها و تجربیات همه را به کمک بگیریم و به اشتراک بگذاریم تا این مسیر منتج به بهترین نتیجه شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه ضمن اشاره به 17 شهریور، روز جهانی سوادآموزی یادآور شد: این روز به جهت تبلیغی و ترویجی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و معاونین استان‌ها باید فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در استان خود را حول محور روز جهانی سوادآموزی آماده و برای جمع‌بندی ارسال کنند.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد تا جلسه‌ای وبیناری در سطح ملی و بین‌المللی و با حضور مقام عالی وزارت آموزش‌وپرورش و میهمانان و صاحبنظران داخلی و خارجی در موضوع سوادآموزی برگزار شود و یکی از نکات مهم این جلسه، تقدیر و تکریم از فعالیت‌های چشمگیر حجت‌الاسلام حاج‌آقای قرائتی در طول سال‌های طولانی خدمت و فعالیت در نهضت سوادآموزی خواهد بود.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراخوان بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی (رسا) گفت: این فراخوان در مرحله ارزیابی است و مقرر شد تا برای همه شرکت‌کنندگان و ارائه‌دهندگان آثار و طرح‌های ارسالی، تقدیرنامه ارسال شود و همه استان‌ها تجلیل از برگزیدگان را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: تعدادی از آثار به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد و به مرحله مدلسازی می‌رسند و البته به برگزیدگان در مرحله دوم، هدایا و تندیس فراخوان نیز تعلق خواهد گرفت.

در این جلسه جمشیدی، معاون توسعه و پشتیبانی سازمان و نامجومنش، سرپرست معاونت امور آموزشی سازمان نیز نکاتی در زمینه‌های مختلف از جمله کلاسگذاری، پالایش، عملکرد طرح نروژی، طرح شتاب‌بخشی و... مطرح کردند.

شایان ذکر است پاسخگویی به سؤالات متعدد معاونین سوادآموزی کشور در موضوعات مختلف حوزه سوادآموزی، پایان‌بخش جلسه امروز بود.

انجام فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در بستر کارهای جهادی

همچنین رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با حضور در جمع همکاران حوزه ستادی گفت: همراهی حکمرانی دولتی و حکمرانی مردمی، حرف جدیدی است که باید برای تحقق آن بسیار تلاش کرد.

عبدی ضمن اشاره به بیانات جدید رئیس‌جمهوری در مورد نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، نهضت سوادآموزی را نهادی انقلابی و کارآمد برشمرد و خاطرنشان کرد که فعالیت این نهاد باید ادامه و استمرار داشته باشد و در عین حال استقلال خود را نیز حفظ کند و البته رویکرد جهادی را نیز در ادامه مسیر خود لحاظ کند.

وی افزود: سازوکار فعالیت سازمان‌های بروکراتیک با جریان‌های جهادی، تفاوت‌های ماهوی زیادی دارد و فعالیت‌ها، ساختارها، نحوه به‌کارگیری نیروی انسانی و... کاملاً متفاوت است و باید ببینیم که چگونه می‌شود نهادی سازمانی و دولتی را با کار جهادی اداره کرد و چه تغییراتی را باید در ادامه مسیر مدّنظر قرار داد و همچنین در حوزه ماموریت‌های سازمان نهضت سوادآموزی در آینده چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

عبدی در ادامه خاطرنشان کرد: همراهی حکمرانی دولتی و حکمرانی مردمی، حرف جدیدی است که باید برای تحقق آن بسیار تلاش کرد تا بتوانیم در گام دوم با این تعریف جدید کارها را دنبال کرده و به‌ پیش ببریم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن تشکر از همکاری همه کسانی که تا کنون به نحوی در پیشبرد و تحقق اهداف سازمان تلاش کردند به نقش و جایگاه ویژه حجت‌الاسلام حاج‌آقای قرائتی اشاره کرد و یادآور شد: منش حاج‌آقای قرائتی، منش یک مجاهد کامل است که در طول زندگی خود آثار و برکات بسیاری را تحقق بخشید و در هر مسیری که گام نهاد خصوصاً در سازمان نهضت سوادآموزی بسیار تاثیرگذار بود.

وی خاطرنشان کرد: باید هوشمندانه‌تر از گذشته در این مسیر حرکت کنیم و در این راه لازم است از همکاری‌ها و مشورت‌های همه علاقه‌مندان این عرصه مهم آموزشی یعنی سوادآموزی بهره کافی را ببریم.

شایان ذکر است در بخشی دیگر از جلسه بروجی، مدیر حوزه ریاست و روابط‌ عمومی سازمان ضمن برشمردن فعالیت‌ها و افتخارات کسب‌شده در طول سالیان متمادی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی گفت: باید تلاش کنیم در راستای تبلیغ و ترویج سازمان نهضت سوادآموزی، فعالیت‌های انجام‌شده در این سالیان را به نحوی شایسته و گویا برای عموم مردم به‌خصوص مسئولین امر، روشن و تبیین کنیم و نقش مهم و ارزشی این نهاد انقلابی را بیش‌ از پیش به منصه ظهور برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار