در نشست هم اندیشی انجمن های ورزشی منطقه ۴ مطرح شد؛

اهمیت تربیت جسمی و روحی دانش‌آموزان در تحقق اهداف نظام آموزشی

تربیت بدنی ساده ترین و موثر ترین راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی جامعه است

تهران(پانا)-مدیر آموزش و پرورش منطقه4 با بیان اینکه سلامت جسمانی ، روحی و روانی لازمهٔ حیات طیبه است که در سند تحول بنیادین از جایگاهی ویژه برخوردار است، تربیت جسمی و روحی دانش‌آموزان را در تحقق اهداف نظام آموزشی مهم و اساسی برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت تربیت جسمی و روحی دانش‌آموزان در تحقق اهداف نظام آموزشی

نشست هم اندیشی انجمن های ورزشی با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه4 و مجید اصغر زاده کارشناس مسئول تربیت بدنی در اندیشکده تحول برگزار شد.

هادی زمانی نژاد با تاکید براهمیت اثربخشی تربیت بدنی اظهار داشت: تربیت بدنی فرآیندی است آموزشی- تربیتی که هدف آن بهبود بخشیدن به اجرا و رشد همه جانبه انسان از طریق فعالیت های جسمانی است.

وی سلامت جسمانی، روحی و روانی را لازمهٔ حیات طیبه خواند و گفت: تربیت بدنی می تواند بخشی از رسالت حفظ حیات زیستی انسان را بر عهده بگیرد. ورزش و تربیت بدنی در سند تحول بنیادین از جایگاهی ویژه برخوردار است و نحوه تحقق اهداف نظام آموزشی در تربیت جسمی و روحی دانش‌آموزان یکی از مسائل مهم است.

زمانی نژاد خاطرنشان کرد: معلم تربیت بدنی می‌تواند این ساحت‌ را در قالب زنگ ورزش به دانش آموزان ارائه کند. بر اساس طرح درس‌هایی که امروز وجود دارد در زنگ ورزش و زنگ تربیت بدنی، ارتباطی که دانش آموز با خود و جهان پیرامون خود دارد مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تربیت بدنی ساده ترین، در دسترس ترین و موثر ترین راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی جامعه است. اگر دانش آموزان به حرکات ورزشی و تربیت بدنی روی آورند در پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می توان گام های ارزنده ای برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار