درگفت‌وگو با پانا عنوان شد

انوشیروانی: آموزش‌و‌پرورش ظرفیت مهمی برای تقویت پایه‌های ورزش کشور است

‌فدراسیون دنبال احیای وزنه‌برداری در آموزش‌و‌پرورش است

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش ظرفیت بالایی برای تقویت پایه‌های ورزش کشور است، گفت که این فدراسیون منتظر مقدماتی است تا ‌برنامه‌های خود را ‌با آموزش‌و‌پرورش در میان بگذارد و مسیر تعاملات را به پیش ببرد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
انوشیروانی: آموزش‌و‌پرورش ظرفیت مهمی برای تقویت پایه‌های ورزش کشور است

سجاد انوشیروانی، پهلوانی از دیار اردبیل، فارغ‌التحصیل رشته تربیت‌بدنی و صیاد مدال‌های رنگارنگ بین‌المللی است. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران، برنز مسابقات جوانان آسیا به میزبانی مالزی را در کارنامه دارد و مدیری از جنس وزنه‌برداری است.

انوشیروانی مرد اول وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو در وزن به‌اضافه 105 کیلوگرم، در حرکت یک‌ضرب‌ 195 کیلوگرم و در حرکت دو‌ضرب 232 کیلوگرم را بالای سر برد و مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کرد.

انوشیروانی در نبرد با فولاد سرد در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۲ به میزباپی کره‌جنوبی نیز با مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۳۸ کیلوگرمی در دوضرب نقره این رقابت‌ها را صید کرد.

سکاندار امروز فدراسیون وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک تابستانی 2012 لندن در رقابت با فولاد سرد، بازهم مرد نقره‌ای وزنه‌برداری ایران شد و بعد از بهداد سلیمی بر سکوی دومی معتبرترین آوردگاه جهان تکیه زد.

مدال نقره دسته 105‌+ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان در پاریس 2011، مدال برنز دسته 105‌+ کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا 2012؛ مدال نقره دسته 105‌+ کیلوگرم مسابقات المپیک 2012 لندن در ویترین افتخارات مرد اول وزنه‌برداری ایران قرار دارد.

به بهانه مسابقات اخیر آسیایی در هند، جهانی‌ به‌میزبانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو که در پیش است، با سجاد انوشیروانی مرد اول وزنه‌برداری ایران و از قوی‌ترین مردان در تاریخ المپیک (المپیک ۲٠۱۲) به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

پانا -‌ به‌عنوان ریاست ‌فدراسیون وزنه‌برداری نظر خود را درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری زنان کشورمان در مسابقات آسیایی هند بفرمایید؟

انوشیروانی: چند سالی است که وزنه‌برداری بانوان فعالیت رسمی خود را در بدنه ورزش کشور آغاز کرده است. تیم وزنه‌برداری بانوان کشور به یک‌باره با ورزشکارانی از سایر رشته‌های مرتبط با وزنه‌برداری، تشکیل شد.

تیم‌های و‌زنه‌برداری بانوان در سطح کشور تشکیل شده است و متأسفانه در اوایل شکل‌گیری، آن پشتوانه قوی لازم را نداشت. با حمایت‌هایی که انجام دادیم یک‌سال اردوهای منظم را برای تیم ملی وزنه‌برداری زنان برپا کردیم و همه امکانات و تدارکات لازم را در اختیار آنان قرار دادیم.

عملکرد درخشان تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات آسیایی هند

تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات آسیایی هند عملکرد درخشانی داشتند. به‌طور مثال اولین طلای وزنه‌برداری زنان را در این رقابت‌ها کسب کردیم و زنان وزنه‌بردار ایران در این مسابقات فراتر از انتظار ظاهر شدند.

مسابقات جهانی عربستان در انتظار بانوان وزنه‌بردار ایران

پانا - برنامه مسابقات پیش‌روی تیم بانوان را بفرمایید و اینکه‌ در حال حاضر این تیم در چه سطحی از آمادگی قرار دارد؟

انوشیروانی : مسابقات جهانی وزنه‌برداری را به میزبانی عربستان سعودی در فاصله ۱۰ روز مانده به آغاز بازی‌های آسیای هانگژو در پیش داریم. تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران با گذراندن مراحل مختلف اردو در شرایط مطلوبی به لحاظ آمادگی قرار دارند و امکانات لازم در اختیار زنان وزنه‌بردار کشور قرار دارد. شرایط خوبی ‌برای تیم‌های وزنه‌برداری مردان و زنان کشور فراهم شده است.

رکوردگیری‌های خوب زنان وزنه‌بردار ایران در اردو

تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در آستانه حضور در مسابقات جهانی عربستان و رقابت‌های بازی‌های آسیای هانگژو یک سال است که در حال تلاش هستند و در مراحل مختلف اردوهای تیم ملی، رکوردگیری‌های خوبی را انجام داده‌اند.

مسابقات جهانی عربستان که مرحله اصلی گزینش مسابقات المپیک پاریس است، قطعاً میدان سختی برای وزنه‌برداری کشورمان خواهد بود. زیرا وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات دنبال کسب سهمیه ‌المپیک هستند. ‌

کسب مدال در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی قابل پیش‌بینی نیست

پانا - ‌چه پیش‌بینی از حضور وزنه‌برداران زن و مرد ایران در پیکارهای پیش‌رو دارید؟

انوشیروانی: کسب مدال در مسابقات جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو توسط وزنه‌برداران زن و مرد کشورمان ‌قابل پیش‌بینی نیست. رنگ مدال‌های مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو را باید از کادر فنی و مربیان تیم ملی پرسید.

برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در فدراسیون

پانا - فدراسیون وزنه‌برداری چه برنامه‌ای برای رده‌های سنی پایه دارد و چه اقداماتی در این راستا صورت گرفته است؟

انوشیروانی: بخشی از تمرکز فدراسیون وزنه‌برداری بر روی رده‌های سنی پایه است و حتی مسابقات المپیاد و استعدادهای برتر را در رشته وزنه‌برداری برگزار کردیم.

۸۳ وزنه‌بردار زن از سراسر کشور در مسابقات استعدادهای برتر که فدراسیون آن را برگزار کرده بود شرکت داشتند و شاهد حضور استعدادهای درخشان در رده‌های سنی در وزنه‌برداری کشور بودیم که البته نیاز به حمایت ویژه دارند.

نگاه ویژه فدراسیون به ظرفیت‌های آموزش‌و‌پرورش

پانا - فدراسیون وزنه‌برداری تاکنون چه تعاملاتی با وزارت آموزش‌و‌پرورش داشته است؟ ظرفیت سیستم آموزشی کشور را در ترسیم مسیری روشن برای آینده وزنه‌برداری چطور می‌بینید؟

انوشیروانی: وزارت آموزش‌و‌پرورش ظرفیت بالایی برای تقویت پایه‌های ورزش کشور است. این فدراسیون منتظر مقدماتی است تا ‌برنامه‌های خود را ‌با آموزش‌و‌پرورش در میان بگذارد و مسیر تعاملات را به پیش ببرد.

قطعاً نگاه ما به ظرفیت آموزش‌و‌پرورش طی تفاهم‌نامه‌های مختلف ویژه بوده است و قرار شده در نزدیک‌ترین نقطه تعاملی، مسابقات و دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار کنیم.

قول ورود آموزش‌و‌پرورش ‌به وزنه‌برداری را گرفتیم

‌آموزش‌و‌پرورش در هر رشته ورزشی که سرمایه‌گذاری، تمرکز و برنامه‌ریزی کرده است، با کمترین هزینه بهترین بازخورد و نتایج را به‌دست آورده است

ضمن اینکه ما این قول را از دوستان گرفته‌ایم که وزارت آموزش‌و‌پرورش به حوزه وزنه‌برداری ورود کند. برگزاری مسابقات آموزشگاهی و استعدادهای برتر در این رشته خیلی برای ما مهم است.

امیدواریم آموزش‌و‌پرورش در حوزه ورزش قهرمانی به‌ویژه در رشته وزنه‌برداری نقش پررنگی ‌ایفا کند. آموزش‌و‌پرورش زیرساخت‌ها و امکانات خوبی را در رشته وزنه‌برداری در اختیار دارد.

مطمئن هستم که آموزش‌و‌پرورش در هر رشته ورزشی که سرمایه‌گذاری، تمرکز و برنامه‌ریزی کرده است، با کمترین هزینه بهترین بازخورد و نتایج را به‌دست آورده است.

خیلی از ادارات آموزش‌و‌پرورش استان‌ها تجهیزات وزنه‌برداری خوبی دارند

می‌دانم در خیلی از استان‌های کشور، آموزش‌و‌پرورش تجهیزات وزنه‌برداری دارد و در برخی از استان‌ها شاهد این اتفاق مهم هستیم و یک ظرفیت و اندوخته غنی برای وزنه‌برداری کشور به حساب می‌آید.

فدراسیون دنبال احیای وزنه‌برداری در آموزش‌و‌پرورش در قالب مسابقات آموزشگاهی است. آموزش‌و‌پرورش در تقویت پایه‌های وزنه‌برداری کشور کمک شایانی به ما خواهد کرد.

آرزوی موفقیت برای کاروان ورزش ایران دارم

پانا - کلام آخر:

انوشیروانی : ‌ورزشکاران ایرانی میدان‌داران معتبرترین میادین بین‌المللی ورزشی دنیا و قاره کهن هستند. بنده برای کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته‌های مختلف به‌ویژه وزنه‌برداری آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار