رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با پانا؛

استعدادیابی و نخبه‌پروری در دستورکار ورزش کشور

تعاملات فدراسیون وزنه‌برداری با آموزش‌وپرورش بیشتر می‌شود

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از برگزاری جلساتی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت قرار است در راستای تعاملات بیشتر با این وزارتخانه تصمیماتی گرفته شود و تسهیلاتی داشته باشند و از طرفی هم ما بتوانیم به دانش آموزان نخبه در رشته وزنه‌برداری در استان‌ها دسترسی داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۴۲۷۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
استعدادیابی و نخبه‌پروری در دستورکار ورزش کشور

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با پانا درخصوص موفقیت وزنه‌برداران جوان در مسابقات جهانی مکزیک، اظهار کرد: «وزنه‌برداران جوان ما با یک برنامه‌ریزی ۱۰ ،۱۲ ماهه توانستند در میدان جهانی بدرخشند.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: «اولین گام را با این قهرمانی خوب برداشتیم و شاهد رکوردزنی جوانان وزنه‌بردار ایران در ویترین جهانی بودیم. این وزنه برداران جوان آینده وزنه‌برداری ایران را در میادین مهم بین‌المللی ترسیم می‌کنند.»

انوشیروانی در تشریح برنامه آینده برای وزنه‌برداران جوان کشور، تصریح کرد: «پشتوانه‌سازی در ورزش حرفه‌ای به ویژه وزنه‌برداری یک اصل است، با یک استراحت کوتاه مجدد اردوهای تیم ملی وزنه برداری جوانان را آغاز خواهیم کرد. اعتقاد داریم این آینده‌سازان وزنه‌برداری کشور باید دائم در کوران اردو حضور داشته باشند و در میادین مختلف محک بخورند. بنابراین هدفمند جلو خواهیم رفت.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از حضور وزنه‌برداران تیم ملی بزرگسالان در سه میدان مهم انتخابی المپیک ۲۰۲۶ به میزبانی تایلند و رقابت‌های قهرمانی قاره در بهمن ماه که یک مرحله دیگری از انتخابی المپیک به شمار می‌رود و رقابت‌های قطر خبر داد و گفت: «۷ مسابقه انتخابی المپیک را پیش رو داریم.»

انوشیروانی آموزش و پرورش را اندوخته طلایی برای ترسیم آینده روشن برای ورزش قهرمانی کشور برشمرد و از برگزاری جلساتی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: «قرار است در راستای تعاملات بیشتر با این وزارتخانه تصمیماتی گرفته شود و تسهیلاتی داشته باشد و از طرفی هم ما بتوانیم به دانش آموزان نخبه در رشته وزنه برداری در استان‌ها دسترسی داشته باشیم.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: «ان‌شاءالله تعاملات را بیشتر خواهیم کرد. با این رویکرد که آموزش و پرورش باید در ورزش ذینفع باشد. دوستان ما در آموزش و پرورش چنین برنامه‌هایی را در دستور کار دارند و زحمات زیادی کشیدند ولی وزنه برداری بیشتر باید مورد حمایت قرار بگیرد و مشارکت فدراسیون وزنه‌برداری با آموزش و پرورش در این راستا بیشتر باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار