جانشین رئیس پلیس بین‌الملل فراجا:

کلاهبردار ۶٠٠ میلیارد ریالی بازداشت شد

تهران (پانا) - پلیس بین‌الملل فراجا اعلام کرد متهمی که با عنوان شرکت مهاجرتی اقدام به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی از مردم کرده بود، بازداشت شد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبردار ۶٠٠ میلیارد ریالی بازداشت شد

به گزارش پلیس، سردار رضا موذن در تشریح جزئیات این خبر گفت: فردی مدتی قبل در پوشش دو شرکت مهاجرتی اقدام به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی از مردم کرده و به خارج از کشور متواری شده بود که درپی این اقدام و با دستور مقام قضایی هماهنگی با پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد این فرد به کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه این فرد به همراه همسرش اقدام به دایر کردن دو شرکت مهاجرتی کرده بود، گفت: متهم از این طریق با وعده اخذ اقامت و مجوز کار در خارج از کشور از بیش از ۵۰۰ نفر از ایرانیان، کلاهبرداری کرده و مبالغی را از آنان اخذ کرده بود.

جانشین رئیس پلیس بین‌الملل فراجا با بیان اینکه متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بود، گفـت: با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم بلافاصله در یکی از کشورهای منطقه ردیابی و شناسایی شده و حکم جلب بین‌المللی یا همان اعلان قرمز برای وی صادر شد.

موذن با بیان اینکه دستور تعقیب بین المللی متهم به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد، گفت:‌ با همراهی قوه قضائیه و وزارت امور خارجه و همچنین با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهم و همچنین رایزنی‌های پلیسی، این فرد پس از کمتر از هفت ماه از ارتکاب کلاهبرداری و فرار، در کشور محل اختفا دستگیر شد و سرانجام نیز این متهم صبح امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شد و برای ادامه روند رسیدگی به پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار