احمد صادقی در تذکری مطرح کرد؛

برنامه‌های اجرایی از سوی شهرداری برای مهار تورم و رشد تولید ارائه شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران تذکراتی به شهرداری ارائه کرد و گفت برنامه‌های اجرایی از سوی شهرداری برای مهار تورم و رشد تولید ارائه شود.

کد مطلب: ۱۳۹۹۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های اجرایی از سوی شهرداری برای مهار تورم و رشد تولید ارائه شود

احمد صادقی در یکصد و هفتادو چهارمین جلسه شورا در تذکری گفت: تذکر من ناظر به عدم توجه و اهتمام کافی شهرداری تهران به برخی مصوبات و صورتجلسات و مکاتبات شوراست.

وی ادامه داد: برای نمونه دو مورد را مطرح می‌کنم. اولین مورد ؛ مصوبه شورا با عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم و افزایش تولید، مصوب 12/02/1402 یک ماده واحده است، به شرح زیر: شهرداری تهران موظف است در راستای تحقق شعار سال 1402 با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نسبت به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در شش حوزه مأموریتی شهرداری تهران مشتمل بر: 1- اجتماعی و فرهنگی، 2- حمل و نقل و ترافیک، 3- خدمات شهری و محیط زیست، 4- ایمنی و مدیریت بحران، 5- شهرسازی و معماری 6- توسعه و مدیریت و هوشمندسازی ظرف مدت حداکثر یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه اقدام نماید." که علی رغم پیگیری‌های قبلی و با گذشت ۴ ماه، هیچ اقدامی انجام نشده است.

صادقی ادامه داد: دومین مورد؛ کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیته هوشمند سازی و شفافیت در اول خرداد 1402 جلسه ای مشترک با نمایندگان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران برگزار کردند که منتج به ۶ بند صورتجلسه گردید که طی مکاتبه شماره 4206 مورخ 09/03/1402 ابلاغ گردید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: این مصوبات به شرح ذیل است؛

1- نحوه اتصال شهرداری های کشور به درگاه واحد توسط شهرداری تهران (سازمان فناوری) بررسی شود و ظرف یک هفته گزارش از سامانه وزارت کشور درخصوص سامانه یکپارچه صدور مجوز برای تمامی شهرداری ها پیگیری و به شورای شهر گزارش شود.

2ـ دستورالعمل نحوه تشکیل پرونده در درگاه واحد توسط معاونت معماری و شهرسازی (اداره کل تدوین ضوابط) تهیه و وظایف دفاتر پس از تشکیل پرونده الکترونیک در درگاه ملی ظرف یک ماه تهیه و توسط مؤسسه فناوران مشخص گردد.

3ـ تشکیل پرونده از طریق درگاه ملی مجوزها برای سه منطقه تهران به صورت آزمایشی طی دوماه انجام پذیرد.

4ـ تعرفه تشکیل پرونده دفاتر و تعریف تعرفه اصالت سنجی مدارک ثبتی در دوره آزمایشی حذف گردد.

5ـ در مدت اجرای طرح آزمایشی کدهای پستی(سه منطقه) قابلیت تشکیل پرونده در هیچ یک از دفاتر تهران را نداشته باشد.

6ـ آموزش دفاتر مناطق منتخب جهت طی فرآیند جدید مطابق درگاه ملی مجوزها موسسه فناوران صورت گیرد.

صادقی گفت: متاسفانه بعد از گذشت دو ماه از جلسه، هیچ اقدامی صورت نگرفته و هیچ گزارشی هم ارسال نشده است.

وی خاطر نشان ساخت: مجددا موضوع طی نامه شماره 8636 مورخ 03/05/1402 پیگیری گردید، اما این نامه هم از طرف شهرداری بدون جواب مانده و عملا حوزه شهرسازی با این بی توجهی، مزاحم دسترسی آسان شهروندان به خدمات غیرحضوری شده است.

صادقی گفت: لذا به شهردار محترم تهران تذکر میدهم که جایگاه و وظایف شورای اسلامی شهر تهران را به زیرمجموعه خود یادآور شده و نسبت به همراهی زیرمجموعه خود جهت توسعه هرچه بیشتر شهرداری غیرحضوری تاکید نموده و هر چه سریعتر اقدامات بایسته را انجام و از نتیجه، شورا و اینجانب را مطلع نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار