بوکسور طلایی ورزش کشور از اندوخته طلایی ورزش کشور در آموزش‌و‌پرورش می‌گوید؛

روزبهانی: آموزش‌و‌پرورش ظرفیتی طلایی برای آینده ورزش ایران است

وزارت ورزش ‌باید تعامل خاصی با آموزش‌و‌پرورش در بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند ‌این مجموعه برای آینده ورزش کشور داشته باشد

تهران (پانا) - کاپیتان اسبق تیم ملی بوکس کشورمان گفت‌ وزارت ورزش و جوانان باید تعامل خاصی با آموزش و پرورش در بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند و طلایی این مجموعه برای آینده ورزش کشور داشته باشد و نوجوانان و نونهالان نخبه کشور از دل مسابقات آموزشگاهی و المپیاد استعدادهای برتر شناسایی و وارد مسیر حرفه‌ای ورزش به‌ویژه بوکس شوند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
روزبهانی: آموزش‌و‌پرورش ظرفیتی طلایی برای آینده ورزش ایران است

جابر روزبهانی کاپیتان و مشت‌زن سابق وزن 81+ ‌تیم ملی ایران یکی از ورزشکاران نام‌آشنای ورزش ایران در رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۱۳ است که توانست مقام قهرمانی آسیا را کسب کند و در سال ۲۰۱۴ نیز در رینگ مسابقات جهانی مقام اول را تصاحب کرد و همزمان در سال ۲۰۱۴ توانست مدال برنز بازی‌های آسیایی به میزبانی کره جنوبی را نیز از‌آن خود کند.

روزبهانی در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ موفق به کسب سهمیه المپیک شد، متأسفانه در مقابل حریف هلندی خود در رقابت‌های المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ از صحنه مسابقات حذف شد.

به بهانه حضور تیم ملی بوکس ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲هانگژو، با کاپیتان اسبق تیم ملی بوکس کشورمان و یکی از مدال‌آوران تاریخ حضور ایران در بازی‌های آسیایی به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

پانا - در آغاز مصاحبه به‌عنوان کاپیتان اسبق تیم ملی بوکس کشورمان، نگاهی به وضعیت ورزش بوکس کشور داشته باشید؟

روزبهانی: ورزش بوکس ایران در تاریخ حضور کاروان ایران در رقابت‌های مختلف بین‌المللی مخصوصاً بازی‌های آسیایی از جمله رشته‌های مدال‌آور و افتخار‌آفرین برای ورزش کشور بوده و چهره‌های مدال‌آور شاخصی را به تاریخ ورزش کشور معرفی کرده است.

بوکس بین نوجوانان و جوانان کشور علاقه‌مندان زیادی دارد

رشته بوکس در کشور علاقه‌مندان زیادی به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان دارد و این موضوع با توجه به حضور پرشور نوجوانان و جوانان بوکسور در آکادمی‌ها این واقعیت را نشان می‌دهد.


اردوی تدارکاتی مشترک باید ‌زودتر برگزار می‌شد

پانا - شاهد برپایی اردوی مشترک تیم ملی بوکس ایران با تیم ترکیه نایب قهرمان اروپا هستیم؛ این اردوی مشترک و نقش آن در آماده‌سازی تیم ملی بوکس ایران برای شرکت در رقابت‌های بازی‌های آسیایی چطور ارزیابی می‌کنید؟

روزبهانی : برگزاری اردوی مشترک با تیمی که نایب قهرمانی اروپا را یدک می‌کشد می‌تواند یکی از نقاط مثبت در مدیریت فدراسیون بوکس به حساب بیاید و یک محک خوبی برای ملی‌پوشان ایرانی برای حضور بهتر در بازی‌های آسیایی است.

اما این نقد را هم در جریان برگزاری این اردوی مشترک دارم که این قبیل اردوها باید دو سه ماه قبل از شروع رقابت‌های بازی‌های آسیایی برگزار می‌شد تا با قدرت بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر فدراسیون مراحل آماده‌سازی تیم ملی با جدیت بیشتری دنبال می‌شد.

هرچند ملی‌پوشان می‌توانند در این اردوی مشترک نقاط ضعف خود را شناسایی و در زمان باقی‌مانده به آغاز بازی‌های آسیایی هانگژو به مرز مطلوبی از آمادگی برسند.

کاروان ورزش ایران شایستگی کسب مدال در بازی‌های آسیایی را دارد

پانا - چه پیش‌بینی از آینده تیم ملی بوکس ایران در بازی‌های آسیایی دارید؟

روزبهانی: صحنه بازی‌های آسیایی به‌عنوان معتبرترین رقابت ورزشی در قاره کهن قطعاً میدان سختی برای ورزشکاران کاروان ورزشی کشورمان خواهد بود و تمام ورزشکاران از کشورهای مختلف حاضر در این مسابقات برای قرار گرفتن بر روی سکو به رقابت با حریفان خود می‌پردازند.

پیش‌بینی کسب مدال در رقابت‌های بازی‌های آسیایی سخت است، اما ورزشکاران ایران در سال‌های اخیر ثابت کرده‌اند که شایستگی تصاحب مدال‌های رنگارنگ رقابت‌های بازی‌های آسیایی را دارند و ملی‌پوشان بوکس ایران هم از این قاعده مستثنا نیستند.

مدال بازی‌های آسیایی دور از دسترس بوکسورهای ایرانی نیست

ملی‌پوشان تیم ملی بوکس کشورمان با توجه به اینکه هنوز اسامی و ترکیب نهایی مشخص نشده است، تمرینات خود را برای تصاحب مدال‌های رنگارنگ رقابت‌های آسیایی پشت سر می‌گذارند و قرارگرفتن بر روی سکوی این رقابت‌ها دور از دسترس ملی‌پوشان بوکس کشورمان نیست.

بوکس در رنکینگ دنیا به عنوان ورزش اول مطرح است

پانا - رشته بوکس در دنیا چه جایگاهی دارد؟ چه انتظاری از وزارت ورزش و جوانان در حمایت از رشته بوکس دارید؟

روزبهانی: بوکس در رنکینگ دنیا به‌عنوان ورزش اول مطرح است خیلی از کشورها برای تقویت پایه‌های این ورزش نگاه ویژه به مسابقات آموزشگاهی و مدارس دارند و این روش به‌عنوان مسیر مهمی برای آینده‌سازی ورزش به‌ویژه در رشته بوکس در دنیا مطرح است.

وزارت ورزش تعامل خوبی با آموزش و پرورش داشته باشد

پانا - مسابقات آموزشگاهی و ظرفیت آموزش و پرورش برای تقویت بنیان ورزش کشور چگونه است و آیا آموزش و پرورش اندوخته طلایی برای حیات ورزش کشور در آینده محسوب می‌شود؟

روزبهانی: وزارت ورزش و جوانان باید تعامل خاصی با آموزش و پرورش در بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند و طلایی این مجموعه برای آینده ورزش کشور داشته باشد و نوجوانان و نونهالان نخبه کشور از دل مسابقات آموزشگاهی و المپیاد استعدادهای برتر شناسایی و وارد مسیر حرفه‌ای ورزش به ویژه بوکس شوند.

بوکس ‌ظرفیت کسب 13 مدال دارد

پانا - کلام آخر؟

روزبهانی : بوکس ۱۳ وزن دارد و بستر تصاحب مدال‌های رنگارنگ مسابقات بین‌المللی به‌ویژه در رقابت‌های بازی‌های آسیایی است. بوکس اگر به طور جدی حمایت شود می‌توانیم در مسابقات بین‌المللی و بازی‌های آسیایی برای کاروان ورزش ایران افتخارات بی‌شماری را به‌دست آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار