رئیس سازمان دانش‌آموزی استان خراسان‌شمالی:

ارتباط قلبی مربیان و دانش آموزان مولفه حیاتی برای حیات سازمان دانش آموزی

شیروان (پانا) -رئیس سازمان دانش‌آموزی استان خراسان‌شمالی، یکی از مؤلفه‌های حیات سازمان دانش‌آموزی، ارتباط قلبی مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز با یکدیگر است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط قلبی مربیان و دانش آموزان مولفه حیاتی برای حیات سازمان دانش آموزی

حسین کنعانی در اختتامیه کارگاه آموزشی و مهارتی ضمن خدمت مربیان پیشتاز شهرستان شیروان، با تشکر از تلاش های همه مدیران، مدرسان، مربیان و دانش آموزان پیشتاز در سطح استان گفت: سازمان دانش آموزی را باید سازمان دل بنامیم، چرا که این همدلی و صمیمیت باعث موفقیت ۸ سال متوالی در جذب سازماندهی کشوری و رتبه اول در سطح کشور شده است. همچنین در اواخر سال ۱۴۰۱_۱۴۰۲ نیز مقام اول کشوری را مقتدرانه از آن خود کرده که این کسب مقام ها به واسطه و لطف و همت همکاران فرهنگی و حمایت های مسئولین در استان است.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی با بیان اهداف سازمان دانش آموزی عنوان کرد: تمامی اهداف سازمان در حکم مهارت آموزی و ابزاری در جهت تربیت صحیح و درست دانش آموز در جامعه و مدرسه است و صرفا با آموزش گره زنی، دست نوجوان کوش(مش حسن قدیم)، امداد و نجات، چادرزنی، گارد پرچم و دیگر مراسم ها بسنده نمی شود، بلکه ابزاری در جهت شیوه تربیت صحیح دانش آموزان است که با نقش دادن و مسئولیت پذیری به آنان امکان پذیر است و تمامی افراد در زیر پرچم سازمان دانش آموزی یک ید واحد در کنار هم هستند.

کنعانی افزود: تمامی همکاران و عوامل باید با شیوه ها، مهارت ها و آموزش های امروزی و جدید و غیرمستقیم، دانش آموزان را آشنا کنند و با نگاه های هنرمندانه تر آنان را آموزش داده تا تربیتی ماندگار به همراه داشته باشد.

وی در رابطه با محتوای آموزشی اظهار کرد: کتاب محتوایی سازمان در مرکز تأیید شده و هیأت امنای کشور در سازمان دانش آموزی با تمام مهارت های ریز و جزئیات به صورت کتابچه و در قالب مجازی یا فیزیکی و همچنین فیلم های آموزشی اساتید مطرح کشور در استان ها و در دسترس همگان، جهت آموزش قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان دانش آموزی استان خراسان شمالی در ادامه به تغییرات اهداف سازمان اشاره کرد و گفت: بعضی تغییرات دیگر در دست بررسی است تا در قالب های جدید با مفاهیم جدیدتری ارائه شود.

کنعانی با بیان خاطره ای از دبیر ریاضی در دوران دانش آموزی خود با مثال عینی گفت: کلاس های درسی را به دست نوجوان باطراوت و شاداب برگزار کنید تا نتیجه بهتری از آموزش و کلاس درس بگیرید.

وی افزود: از پیشنهادهای کارگاه‌ توانمندسازی مربیان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی می توان به مسئولیت پذیری، نقش و منش دادن به دانش آموز در قالب پیکسل اختصاصی اشاره کرد تا شاخصه ای مشخص باشد. همچنین طرح اردوی تشکیلاتی و سفرهای تربیتی مربیان مطرح است تا در برنامه ریزی های سازمان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی بیان کرد: به لطف و یاری خداوند توانستیم ۴ برابر سهمیه در برگزاری اردوهای زیارت اولی ها را در استان پوشش دهیم و بالغ بر ۱۰۰۰ نفر را به مشهد مقدس اعزام کنیم که در این بین شیروان با داشتن سهمیه ۲۶۰ نفری، نزدیک به ۳۰۰ نفر، بالاترین اعزام ها را در سطح استان داشته است.

کنعانی در این کارگاه از تلاش های فرامرز شجاعی، مدیر، معاونین، کارشناسان آموزش و پرورش، تمامی تیم کاری اداره دانش‌آموزی، عوامل اجرایی و اساتید بازنشسته و شاغل حاضر در این کارگاه آموزشی؛ حسینعلی ظفری، احمد احمدزاده، فرشته شیرین، نعمت الله نظری، احمد کاظمی مقدم، محمود دوستار مقدم، ام البنین ملاعلی نژاد و دیگر پیشتازان فعال تقدیر و تشکر کرد.

لازم به یادآوری است اختتامیه کارگاه آموزشی و ضمن خدمت مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش شهرستان شیروان در کوهستان پارک شیرکوه به همراه فعالیت ورزشی، پیاده روی و ادای احترام به شهدای گمنام جبل الطارق شیرکوه و صرف صبحانه برگزار شد.

در پایان این اختتامیه، با اهدای ابلاغ از طرف ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی و رئیس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان به فرامرز شجاعی و نیز حکم انتصاب نعمت الله نظری به عنوان مدیر جدید اداره دانش آموزی شهرستان شیروان به پایان رسید.

خبرنگار: زهرا وظیفه شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار