مربیان پیشتاز ناحیه یک در کمپ کویرنوردی

یزد (پانا) - سومین و آخرین جلسه دوره آموزشی ضمن خدمت ویژه مربیان پیشتاز ناحیه یک با حضور مسئولین سازمان دانش آموزی ناحیه یک، معاون فعالیتهای سازمان دانش آموزی و دبیر مجمع مدرسین استان در کمپ کویرنوردی شباهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۸۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مربیان پیشتاز ناحیه یک در کمپ کویرنوردی

به گزارش پانا، در آخرین جلسه دوره آموزشی ضمن خدمت که در کمپ کویرنوردی و در شرایط خاص ویژه مربیان خانم و آقا هر سه مقطع تحصیلی برگزارشد ، حمید رضا فلاح زاده، معاون فعالیتهای سازمان دانش آموزی، و منیره کاردان، دبیر مجمع مدرسین استان، مهارتهایی از قبیل گارد پرچم، حاملان قرآن، روشهای گوناگون جهت یابی، انواع فریاد شادی و تشویق، اجاق بندی به شیوه های مختلف، انواع گره با کاربردهای متفاوت را بصورت کارگاهی و با همکاری مربیان خانم و آقا آموزش دادند.

کویرنوردی از برنامه های دیگر این دوره آموزشی بود که مربیان با توجه به توضیحات لازم و ضروری دبیر مجمع مدرسین از قبیل اصول صحیح بالا رفتن و پایین آمدن از تپه های کویری و ... لحظاتی به یاد ماندنی را در کویر طی کردند.

آخرین برنامه، آموزش و ارتقای سطح آمادگی مربیان در مقابل حوادث و بلایای طبیعی با همکاری سازمان جمعیت هلال‌‏احمر بود. احیای قلبی ریوی (CardioPulmonary Resuscitation) که CPR هم نامیده می شود(ماساژ قفسه سینه و کمک نفس)، کمکهای اولیه هنگام خفگی و غرق شدگی، انواع بانداژ و بستن زخم (چشم، سر و دست) و پیشگیری از آسیب در مواقع بروز زلزله از مباحثی بود که توسط کارشناسان هلال احمر بصورت عملی به مربیان آموزش داده شد.

گفتنی است؛ حضور محمد معینی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک، و معین خلیلی، کارشناس اردوها و فعالیتهای فوق برنامه، موجب دلگرمی حاضرین در جلسه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار