مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش:

هنرستان، پیشران چرخه اقتصادی کشور است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سخنانی، هنرستان‌ها را پیشران چرخه اقتصادی کشور دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۸۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان، پیشران چرخه اقتصادی کشور است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ عباس بیات در جلسه توسعه مدیریت اداره کل آموزش آموزش و پرورش استان یزد، گفت: یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاوردهای استان که طی سالیان متمادی اتفاق افتاده است توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی است که دغدغه و مطالبه عمومی جامعه و مسئولان بود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به محوریت اقتصاد و تولید در نام‌گذاری شعار‌های سال توسط رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر افزود: موتور محرک همه این شعارها و راه‌حل رسیدن به آن آموزش فنی‌وحرفه‌ای به نوجوانان در هنرستان‌ها است و هنرستان، پیشران چرخه اقتصادی کشور است.

عباس بیات اظهار کرد: حتی افزایش جمعیت، جلوگیری از پیری جمعیت و مسئله فرزندآوری که دغدغه اصلی حاکمیت و جامعه است، وابسته به داشتن شغل و مهارت است و توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی راه‌حل برون‌رفت از وضعیت کنونی است.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: آموزش در هنرستان‌ها باید مبتنی بر تولید باشد و با تسهیل مسیر باید به فکر درآمدزایی و تأمین منابع این حوزه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار