نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان متخصص در حوزه اقتصاد خانواده تربیت شوند

تهران(پانا)- نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی گفت باید دانش‌آموزان با مراحل وام‌گیری آشنا شوند و نحوه تامین‌مالی را آموزش ببینند تا اگر این افراد در آینده کار تجاری انجام دادند، بدانند که باید مالیات پرداخت کنند و اسیر بدهی مالیاتی سنگین نشده و در دردسر نیافتند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان متخصص در حوزه اقتصاد خانواده تربیت شوند

غلامرضا‌ مرحبا، نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با پانا درباره تربیت اقتصادی دانش‌آموزان گفت: «باید مفاهیم اولیه اقتصادی را به دانش‌آموزان آموزش بدهیم. اکنون ما در مدارس در حوزه اقتصاد یک سری از مسائل کلی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم ولی برای اینکه بتوانیم افراد متخصص تربیت کرده و به اجتماع تحویل دهیم، باید آموزش را جزئی‌تر و تخصصی‌تر کنیم.»

وی ادامه داد: :«با این روش دانش‌آموزانی متخصص در حوزه اقتصاد تربیت می‌شوند که می‌توانند کارهای ضروری خود را در حوزه اقتصادی به راحتی انجام دهند. انشالله که با برنامه مشخص نتایج خوبی در این مسیر برای کشور حاصل خواهد شد.»

دانش‌آموزان را با مفاهیمی همچون بورس و سرمایه‌گذاری در بورس آشنا کنیم

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اینکه چه مواردی به کارآفرین‌شدن دانش‌آموزان کمک می‌کند، گفت: «آموزش‌های ما در مدارس عام است و زمانی که دانش‌آموزان از مدرسه بیرون می‌آیند با مفاهیمی همچون بورس، سرمایه‌گذاری در بورس آشنا نبوده و حتی نمی‌توانند کار‌های بانکی خود را انجام دهند.»

مرحبا افزود: «تنها افرادی که مراجعه مستقیم می‌کنند با این موارد آشنا هستند. لازم است به صورت عملی دانش‌آموزان را با این مفاهیم آشنا کنیم. دانش‌آموزان باید با مفاهیمی مثل مالیات، بورس و بانک به طور کامل و عملی آشنا شوند.»

وی گفت: «دانش‌آموزان را با مراحل وام‌گیری آشنا کنیم و نحوه تامین‌مالی را به آن‌ها آموزش دهیم تا اگر این افراد در آینده به فعالیت تجاری پرداختند، بدانند که باید مالیات پرداخت کنند و اسیر بدهی مالیاتی سنگین نشده و در دردسر نیافتند.»

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نحوه آموزش این مفاهیم به دانش‌آموزان گفت: «می‌توانیم یک کتاب به صورت جدا در این خصوص برای دانش‌آموزان طراحی کنیم یا این مفاهیم را به کتاب‌های درسی موجود اضافه کنیم. چگونگی آموزش این موارد بسته به نظر مسئولان آموزش و پرورش متفاوت است.»

مرحبا گفت: «محتواهای درسی قدیمی هستند. ما می‌توانیم با همین بودجه موجود محتوای مناسب تولید کنیم و به دانش‌آموزان مواردی را آموزش دهیم که در زندگی آن‌ها کاربرد داشته و در آینده نیز تاثیرگذار است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار