حجت‌الاسلام علی لطیفی تشریح کرد:

4 ماموریت مهم سازمان ‌پژوهش ‌‌ و برنامه‌ریزی

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ‌مهمترین ماموریت‌ها این سازمان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
4 ماموریت مهم سازمان ‌پژوهش ‌‌ و برنامه‌ریزی

حجت‌الاسلام علی لطیفی در هفدهمین نشست اندیشه‌ورزی با موضوع «کتاب درسی؛ برای زندگی یا برای تخصص» گفت: سازمان از قدیمی‌ترین مجموعه‌های آموزش و پرورش است که یکی از سنگین‌ترین ماموریت‌ها را بر عهده دارد. ماموریت‌های چهارگانه این سازمان ابتدا در حوزه تدوین برنامه درسی و تعیین چارچوب محتوا بر‌اساس نظام آموزش و پرورش است که از تالیف کتاب درس بسیار مهم‌تر است.

وی ادامه داد: حوزه دوم تدوین و تولید مواد و منابع آموزشی است که بخشی از آن شامل کتاب‌های آموزشی نظیر راهنمای معلم و بخش دیگر محتوای چند رسانه‌ای است که تنها قسمتی از آن رمزینه‌های پاسخ سریع است و امروز بیش از 9000 هزار محتوای چند رسانه‌ای را در برمی‌گیرد. جشنواره فیلم رشد، جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد، جشنواره کتاب رشد و جشنواره دوسالانه عکس در راستای حمایت از تامین، تولید و در دسترس قرار دادن منابع آموزشی برگزار می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه تولید و انتشار بیش از سی جلد مجله رشد از دیگر اقدامات سازمان در جهت تولید منابع آموزشی است، گفت: محور سوم فعالیت‌های پژوهشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است که زیرمجموعه سازمان قرار دارد.

وی افزود: محور چهارم فعالیت‌های سازمان، ساماندهی و استانداردسازی برنامه‌های مختلف سازمان است که مرجع استانداردها البته با مشارکت کارشناسی مختلف است. فرآیندی که در نظر گرفته شده‌ است برای هرگونه کتاب و مواد آموزشی که وارد مدرسه می‌شود، اخذ اعتبارنامه ورود آن به مدرسه از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دریافت می‌شود که آمار قابل توجهی از کتاب را شامل می‌شود. تولید محصولات نرم‌افزاری نیز در فرآیند اعتباربخشی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر ادامه داد: نقش سازمان پژوهش به صورت ملی و به کمک همکاران، نخبگان و دغدغه‌مندان تربیت، خروجی و نتیجه‌ای است که منجر به ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار