نشست تخصصی «طنز ترسیمی برزیل» در قم برگزار شد

قم(پانا)-نشست تخصصی طنز ترسیمی برزیل با حضور هنرمندان و کاریکاتوریست‌های مطرح ایران و برزیل در مجتمع هدایت قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی «طنز ترسیمی برزیل» در قم برگزار شد

سید مسعود شجاعی طباطبایی از هنرمندان کاریکاتوریست شاخص ایرانی در نشست تخصصی طنز برزیل اظهار کرد: طنز ترسیمی در کشور برزیل سابقه طولانی در برزیل دارد و هر سال جشنواره‌های مختلفی در این خصوص برگزار می‌شود.

«ادرا آموریم و گیلمار» از هنرمندان کاریکاتوریست برزیلی نیز گفت: فعالیت‌های هنری بنده از اوایل دهه هشتاد میلادی‌ با الهام از آثار «زیرالدو آلوز پینتو» از هنرمندان مطرح برزیلی آغاز شد.

وی ادامه داد: در قالب بنیادی که برای زیرالدو آلوز پینتو، در یکی از شهرهای برزیل دایر شده، تعدادی از هنرمندان ایرانی نیز آثار خود را در معرض نمایش علاقمندان قرار داده‌اند.

به گفته وی، آثار هنری و کتابهای زیرالدو آلوز پینتو در دوره دیکتاتوری در برزیل و دفاع از آزادی رای مردم تاثیر زیادی در بین مردم داشت.

این هنرمند برزیلی بیان داشت: سبک زندگی، فرهنگ عمومی و میهمان نوازی مردم ایران بسیار قابل احترام و سرشار از احساسات انسانی است که برای بنده قابل توجه بود.

"گیلمار" دیگر هنرمند کاریکاتوریست برزیلی نیز در این جلسه، بیان داشت: ایران دارای فرهنگ غنی و همراه با مهرورزی است و امید داریم زمینه برای تبادلات بیشتر فرهنگی بین این دو کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: آنچه امروز بین هنرمندان دو کشور بیش از همه نیاز است، حضور در رویدادها و جشنواره‌هایی است که در دو کشور بصورت مستمر برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار