در جلسه عصر سه‌شنبه‌های مجله بخارا؛

بررسی تاریخ ایران با زبان طنز برای کودکان و نوجوانان

تهران (پانا) - شهرام اقبال‌زاده، جعفر توزنده‌جانی، رضوان خرمیان، علی دهباشی و حمید عبدالهیان در جلسه سه‌شنبه‌های مجله بخارا به نقد و بررسی کتاب «خوشمزه‌های تاریخ ایران» خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۹۳۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بررسی تاریخ ایران با زبان طنز برای کودکان و نوجوانان

جلسه عصر سه‌شنبه‌های مجله بخارا در هفته جاری به مناسبت انتشار مجموعه «خوشمزه‌های تاریخ ایران» نوشته ‌حمید عبدالهیان و ‌عبدالله متولی به این کتاب اختصاص یافته است.

«خوشمزه‌های تاریخ ایران» به طنز نوشته شده و قصد دارد با زبانی شوخ و سرخوش برای کودکان و نوجوانان به بررسی تاریخ ایران در دوران اسلامی بپردازد. این مجموعه شامل ده جلد خواهد بود که فعلاً پنج جلد آن با عنوان‌های«یعقوب و دیگ و قابلمه‌سازها»، «نصر و دماغ‌گنده‌ها»، «محمود و گنده‌بگ‌ها»، «ملک و گله‌دارها» و «عباس و پشمینه‌پوش‌ها» در دسترس عموم قرار گرفته است.

این مجموعه به ترتیب درباره‌ سلسله‌های صفاریان، سامانیان، غزنویان، سلجوقیان و صفویان است و سعی دارد با توجه به نیاز کودکان و همچنین بزرگسالان به کتابی خواندنی و جذاب در زمینه تاریخ ایران در دوره‌ بیش از هزار ساله‌ بعد از اسلام بپردازد.

تصویرگری این کتاب را سام سلماسی به عهده داشته و انتشارات خیال‌انگیز آن را منتشر کرده است. جلدهای دیگری که از این کتاب منتشر می‌شود، درباره‌ سلسله‌های ایلخانیان، تیموریان، افشاریه، زندیه و قاجاریه خواهد بود.

این نشست، ساعت ۵ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ١٧ مردادماه ۱۴۰۲ در مؤسسه بهاران خرد و اندیشه به نشانی میدان دکتر فاطمی، خیابان جویبار، کوچه نوربخش، پلاک ۲۱ برگزار می‌شود.

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار