لطیفی:

در دولت مردمی قریب به ۶ هزار خدمت کدگذاری شده است

در تصمیم‌گیری‌ها به ظرفیت مردم توجه شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در دولت مردمی قریب به ۶ هزار خدمت کدگذاری شده است، گفت در تصمیم‌گیری‌ها برای مواجهه با دستگاه‌های اجرایی و دولت به ظرفیت خود مردم که بی نظیر و غیرقابل احصا است، توجه شود‌.

کد مطلب: ۱۳۹۶۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
در دولت مردمی قریب به ۶ هزار خدمت کدگذاری شده است

میثم لطیفی در اولین اجلاسیه ملی مردمی سازی دولت با اشاره به اقدامات دولت در این زمینه گفت: اگر بخواهیم آنچه مقام معظم رهبری در منظومه ۵ مرحله‌ای ساخت تمدن اسلامی را مد نظر قرار دهیم، ما در مرحله دولت‌سازی متوقف هستیم. آن اتفاقی که باید رقم‌بخورد هنوز رقم نخورده است بر این اساس باید دال مردمی سازی، تمدن سازی اسلامی را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در دنیای مدرن اقتصاد و دولت مد نظر است در دولت‌های چپ‌گرا گاهی اوقات دولت اگر نظمی پیدا می‌کند اما در تمدن اسلامی دال مرکزی با محوریت مسجد و خانواده است در تاریخ اسلام هم همین است پیامبر از مسجد شروع کردند‌.

لطیفی اظهار کرد: امام خمینی انقلاب ما را از مسجد شروع کردند، امام فرمودند انقلاب‌ کردیم برای اداره مسجد، آیا امروز مسجد، خانواده و محله آن جایگاهی که باید داشته باشد، دارد؟

وی خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم این موضوع مورد توجه قرار گرفت، در مجموعه مردمی سازی در دولت دست به دست هم دهیم این اتفاق بیافتد که فرایند خدمت به نحوی باشد که بدون نیاز به مکانی خارج از محله‌ها استفاده نکنیم.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی بیان کرد: در دولت امروز قریب به ۶ هزار خدمت کدگذاری کرده‌ایم، خدماتی که دولت به مردم ارائه می‌کند. نقش مردم را تصمیم سازی و تصمیم گیری در نظارت‌ها بیش از پیش ببنیم و این راهی است که در دولت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در تصمیم‌گیری‌ها برای مواجهه با دستگاه‌های اجرایی و دولت به ظرفیت خود مردم که بی نظیر و غیرقابل احصا است توجه شود‌. البته بروکراسی و نظام اداری اقتضائات خود را دارد که باید تلاش کنیم گره‌ها را باز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار