مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان تاکید کرد:

ضرورت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و هویت‌بخشی به دختران در مدارس

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش ‌بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و هویت‌بخشی به دختران در مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و هویت‌بخشی به دختران در مدارس

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رابعه امامی رضوی در سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با اشاره به این‌که برای تحقق سه شعار معلم تمدن‌ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی نیازمند حکمرانی تمدنی هستیم، افزود: از اقتضائات حکمرانی تمدنی کارآمدی، مردمی‌سازی حکمرانی و جذب سرمایه اجتماعی است و برای آموزش و پرورش تحولی باید کار علمی کرد و با الگوبرداری به استانداردها و نظام معیار دست یافت.

وی با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش تحولی نیازمند تغییر و بازمهندسی است، افزود: لازمه این تغییر، سناریو‌نویسی با رویکرد آینده‌پژوهی است. آموزش و پرورش در منظر آینده‌پژوهی به معنی یادگیری برای آینده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در ادامه خاطر‌نشان کرد: رویکرد امور زنان در این خصوص نگاه به عملکرد دشمن در ترویج سبک زندگی غربی است. روند تدریجی سبک زندگی غربی، مدسازی بی‌حجابی، شبهه‌افکنی حجاب، شبکه‌سازی بی‌حجابی، عادی‌سازی بی‌حجابی و هویت‌زدایی است. در برابر این تفکر و اباهه‌گری غربی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی هویت‌بخشی به دختران و زنان است. در این رابطه دو جلد کتاب هویت دخترانه و سبک زندگی دخترانه در امور زنان تدوین شده است.

امامی رضوی بیان کرد: مدرسه اثربخش مدرسه‌ای سرشار از نشاط و انگیزه و ایمان است. مدرسه‌ای که دانش‌آموزان را مشتاق رشد و بالندگی و یادگیری می‌کند. مدارس دخترانه در شرایط کنونی از حساسیت بیشتری برخور‌دارند. تامین امنیت مدارس دخترانه با همکاری اولیا و هرگونه تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس بسیار ضروری است.

وی در پایان گفت: آشنایی با فرهنگ و تمدن اسلامی، حرکت در مسیر خودسازی و کمال انسانی، رصد مستمر شرایط جامعه از منظر فرهنگی و سیاسی و قدرت تحلیل و تبیین‌ چهار ویژگی معلم تمدن‌ساز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار