مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم عنوان کرد

نقش بی‌ بدیل مصرف کودهای یارانه‌ای در افزایش معنادار تولید محصولات اساسی

قم(پانا)- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم بر نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در سال 1401 و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات اساسی همچون گندم، جو، کلزا و سایر محصولات تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش بی‌ بدیل مصرف کودهای یارانه‌ای در افزایش معنادار تولید محصولات اساسی

حسین زند، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم در گفتگویی اظهار کرد: در سال 1401 با تأمین بیش از 22 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای گام بلندی برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

وی افزود: در سال 1401 نسبت به سال 1400 حدود 3 هزار تن کودهای فسفاته و پتاسه بیشتری توسط کشاورزان عزیز مصرف شده است.

زند به افزایش 15 درصدی محصول گندم در سال‌جاری نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: علی‌رغم وجود خشکسالی و کاهش شدید میزان بارندگی و نزولات جوی در استان قم و کمترین میزان درسطح کشور و چند دهه اخیر استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب محصول گندم، شاهد افزایش 15 درصدی تولید این محصول استراتژیک نسبت به سال زراعی قبل می‌باشیم.

وی یکی از مهمترین ابزار و سهل‌الوصول‌ترین روشهای نیل به خودکفایی در محصولات اساسی را تغذیه گیاهی برشمرد و گفت: مصرف متعادل کود یکی از عوامل مهم در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم ابراز کرد: شرایط آب و خاک در استفاده متعادل از کودهای شیمیایی، آلی و بیولوژیکی به روشی صحیح و مطابق با نیازهای واقعی محصول تأثیرگذار است.

وی همچنین بر نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در سال 1401 و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی استان قم به ویژه محصولات اساسی همچون گندم، جو، کلزا و سایر محصولات تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار