در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهر تهران:

تربیت و انسان‌سازی، هدف مشترک آموزش وپرورش و حوزه علمیه است

تهران (پانا) - مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه اقدامات موفق و قابل تکریم آموزش و پرورش شهر تهران در همکاری با حوزه‌های علمیه، الگویی مناسب برای استان‌های کشور است، تربیت و انسان‌سازی را هدف مشترک آموزش وپرورش و حوزه علمیه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت و انسان‌سازی، هدف مشترک آموزش وپرورش و حوزه علمیه  است

هفتمین جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهر تهران با حضور حمید نیکزاد؛ مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، حجت الاسلام رحیمی صادق؛ مدیر حوزه علمیه برادران استان تهران، مدیران حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین مجیدی؛ رابط حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهر تهران، معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران و مدیر برنامه های فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران برگزار شد.

در این نشست تخصصی، حمید نیکزاد؛ مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ضمن تقدیر از فعالیت های کمیته همکاری آموزش و پرورش پایتخت، با بیان اینکه تربیت و انسان‌سازی، مهم ترین هدف مشترک آموزش وپرورش و حوزه علمیه است، گفت: اقدامات موفق و قابل تکریم آموزش و پرورش شهر تهران در همکاری با حوزه های علمیه الگویی مناسب برای استان‌های کشور است. ما باید برای تربیت نسلی متدین و انقلابی حداکثر بهره برداری را از زمان و برگزاری این جلسات داشته باشیم، تا در آینده شامل ثمرات بالقوه ای باشیم.»

مدرسه، بهترین بستر خنثی سازی دسیسه‌های دشمنان برای نسل جدید است

وی در خصوص نقش مهم مدارس در تربیت دانش آموزان انقلابی و متدین، خاطرنشان کرد: «مدرسه، بهترین بستر خنثی سازی دسیسه‌های دشمنان برای نسل جدید است. جوانان ستون فقرات یک جامعه پویا، زنده و بالنده هستند و کوچکترین غفلت از این گنجینه گرانبها، موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیر می‌شود. بر این اساس اگر نیم‌نگاهی به سیر تاریخی اسلام و رهاوردهای مبارک آن داشته باشیم، درمی‌یابیم بسیاری از پیروزی‌ها و فتوحات اسلام در عرصه‌های مختلف در طول تاریخ، مدیون حضور جوانان باانگیزه در رکاب پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت علیهم السلام بوده است.»

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به شیوه تامین مربیان طرح امین خاطرنشان کرد: ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش به عنوان سیاستگذار و مجری طرح امین در سطح مدارس همسو با رویکرد تحولی مدیران آموزش‌وپرورش، خود را ملزم به هماهنگی بیشتر با اسناد بالادستی یعنی سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش‌ و پرورش و سند تحول بنیادین می‌داند و تمام برنامه‌ها و طرح‌های خود را ناظر به این مهم بازنگری کرده است.

نظام فکری، اعتقادی و هویت ملی یک جامعه در مدرسه شکل می گیرد

در ادامه علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز ضمن اشاره به اینکه کمیته همکاری ها، بازوی تربیتی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: نظام فکری، اعتقادی و هویت ملی یک جامعه در مدرسه شکل می گیرد، هم افزایی و اهتمام ویژه در خصوص ارتقای فعالیت های دستگاه های فرهنگی در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران برای دست یابی به اهداف والای نظام تعلیم و تربیت بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در دیدار سالیانه با فرهنگیان، اهمیت استفاده از تجارب موفق مدارس غیردولتی را متذکر شد و گفت: بایستی دغدغه ها و آسیب های نیروی انسانی مدارس غیردولتی را در بازدید، نظارت و ارزیابی مستمر این مدارس احصا کرده و با برنامه ریزی برای مرتفع کردن آنها گام های موثرتری برداریم.

کریمیان ضمن اشاره بر رسالت آموزش و پرورش در عرصه بین‌الملل افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش‌ و پرورش هم به‌عنوان یکی از زیرنظام‌های بنیادین حکومت اسلامی و بسترساز رشد همه‌جانبه آینده‌سازان و مولد سرمایه انسانی کشور، نقش حیاتی در تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی دارد و در گام بعدی بستری را برای گسترش ارزش‌ها و فرهنگ این انقلاب به دیگر کشورها و ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب فراهم خواهد آورد.

وی ادامه داد: مطابق با آرمان امامین انقلاب، آموزش‌وپرورش از عملکرد انفعالی و تأثیرپذیر به رویکردی فعالانه و اثرگذار چرخش کرد و دیپلماسی آموزشی را با قوت بیشتری در دستور کار قرار داد تا بتواند به‌عنوان صادرکننده فرهنگ و ارزش‌های اسلام ناب در دیگر کشورهای تشنه حقیقت و زندگی سعادتمندانه قلمداد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان ضمن اشاره بر پر کردن خلاء ایجاد شده بین نسل جدید و روحانیت گفت: «برنامه‌ریزی برای جوانان علاوه بر در طول زندگی بایستی در عرض زندگی آن‌ها نیز جاری و اثرگذار باشد. اگر اینگونه برنامه‌ریزی شود، جوانان ما در صورت عدم دسترسی به علما و برخی معارف، در دام دشمن اسیر نمی‌شود. دشمن بر روی رسانه، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای، ورزش و هنر که در طول زندگی جوان جریان دارند، سرمایه‌گذاری کرده است ولی ما با برگزاری چنین جلساتی سعی در خنثی سازی تهاجمات فرهنگی دشمن داریم که انشالله خروجی این جلسات به خوبی در سطح جامعه نمود پیدا کند.»

در این دیدار مطالبی پیرامون نحوه و چگونگی غنی سازی برگزاری پایگاه های اوقات فراغت مدارس و توانمندسازی نیروهای انسانی مدارس غیردولتی بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار