مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

معلم و مدرسه نقطه عطف و آغاز همه تحول‌هاست

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت معلم و مدرسه و توانمندسازی و تقویت این دو مولفه، نقطه عطف و آغاز همه تحول‌هاست.

کد مطلب: ۱۳۹۶۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
معلم و مدرسه نقطه عطف و آغاز همه تحول‌هاست

حسن بروشکی در پایان اجلاس ۳ روزه روسای آموزش و پرورش بعنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان، ضمن تشریح فرآیند برگزاری این رویداد ملی و بزرگ، اظهار کرد: اجرایی شدن سند تحول بنیادین در همه ابعاد و ساحت های آن یک ضرورت است؛ چرا که در ترسیم افق پیش رو و دست یافتن به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت این سند بعنوان چشم انداز بلندمدت، مسیر راه را مشخص و بدنبال تربیت دانش آموزان تمام ساحتی است.

وی افرود: دستگاه تعلیم و تربیت بدنبال جذب معلمانی توانمند، کارآمد و تحول گراست که بتوانند با هنر و تدبیر و احساس لطیف خود دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی، بصیر، فکور و خلاق تربیت کنند که این مهم با تقویت و توسعه همه بُعدی دانشگاه فرهنگیان محقق خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: رویکرد دیگر نظام آموزشی، توجه و دقت نظر هرچه بیشتر به مدرسه و کلاس درس است و اعتقاد داریم اگر دنبال نجات جامعه از بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها هستیم، باید تقویت مدارس به ویژه مدارس دولتی را جدی گرفته و در همه شاخص‌ها و مولفه‌ها شاهد رشد و توسعه و بالندگی دانش آموزان باشیم.

بروشکی بیان کرد: در راستای توفیق و دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت، همراه و همگام بودن خانواده و اولیای دانش آموزان با مدرسه بسیار مهم و حائز اهمیت است و مشارکت و مشایعت این دو، کمک قابل توجهی به تسهیل شرایط یاددهی یادگیری فرزندان خواهد کرد؛ از همین روی درخواست همه عوامل و دست‌اندرکاران در حوزه ستادی و صف آموزش و پرورش، ارتباط دوسویه و پای کار بودن اولیا در مسیر تحصیل و تربیت فرزندانشان است.

وی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر همگان واقفیم که آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی گسترده و بزرگ با رسالت های عظیم فرهنگی، تربیتی و آموزشی و با جامعه هدفی که در اختیار دارد، در مسیر رسیدن به اهداف و حصول نتیجه، نیازمند مشارکت و بهره‌گیری از خِرَد جمعی و کمک دیگر نهادها به ویژه صاحبان اندیشه و فکر است که تلاش خواهیم کرد با بهره جستن از این ظرفیت‌ها شأن و جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

بروشکی گفت: تربیت دینی، اخلاقی و بصیرتی دانش آموزان از اولویت‌های کاری مجموعه نظام آموزشی در سطوح و حوزه‌های مختلف است؛ بویژه در شرایط کنونی که دشمن از هر سو و با هر حربه ای بدنبال ایجاد چالش و آسیب به این قشر است و حوزه تعلیم و تربیت می کوشد تا دراین زمینه با تدبیر و برنامه‌ریزی و تبیین شرایط موجود، آگاه سازی، هوشیاری و بصیرت دانش آموزان را ارتقا داده تا همراه با اهداف نظام و انقلاب گام بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: امروز بیش از پیش موضوع مهم امید و امیدآفرینی در سطح جامعه بخصوص در بین دانش آموزان بعنوان انسان‌هایی تاثیرگذار در آینده ایران اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید با تبیین شرایط و وضعیت گذشته و پیشرفت‌های ایجاد شده درحوزه‌های گوناگون، ذهن و فکر و اندیشه دانش آموزان را روشن کرده و این مهم دست به دست و نسل به نسل ادامه و انتقال یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار