رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تاکید کرد؛

ضرورت انسجام و فعال‌شدن تشکل‌های حوزه مدرسه‌سازی

تعهدات خیرین مدرسه‌ساز کشور اکنون در مسیر رسیدن به ۱۶ هزار میلیارد تومان است

تهران (پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت تشکل‌های مدرسه‌سازی باید منسجم شوند و هیات‌مدیره آن‌ها قوی و فعال باشند و تمام ظرفیت‌ها را برای تامین مدارس مورد نیاز به پای کار بیاورند.

کد مطلب: ۱۳۹۵۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت انسجام و فعال‌شدن تشکل‌های حوزه مدرسه‌سازی

ناصر قفلی در برنامه گرامیداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز کشور در سال گذشته به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده و اکنون در مسیر رسیدن به ۱۶ هزار میلیارد تومان هستیم.

وی با بیان اینکه چاره‌ای نداریم و باید تعهدات را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی مدرسه نیمه‌کاره خیری وجود دارد، سرویس‌های بهداشتی، سرایداری، محوطه‌سازی برای این‌ها پروژه‌ها و... که تکمیل آن‌ها نیاز به ۲۹ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

قفلی افزود: ۲ میلیون بچه افغانی به کشور آمده‌اند و به دلیل مهاجرت خانواده‌ها از جنوب به نیمه شمالی کشور، یک میلیون دانش‌آموز جابه‌جا شده و به تامین ۱۰۰ هزار کلاس نیازمندیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: مجموع این‌ها ۱۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که ۱۶ هزار میلیارد تومان آن را خیرین مدرسه‌ساز کمک می‌کنند و بقیه آن بر عهده سازمان نوسازی مدارس است.

وی با بیان اینکه ظرفیت سازمان نوسازی مدارس را باید در نظر داشته باشیم، افزود: دولت هم باید به سازمان نوسازی مدارس کمک کند.

قفلی تاکید کرد: تشکل‌های ما باید منظم شوند و هیات‌مدیره قوی و مدیرعامل فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه امکانات وسیعی داریم، اظهار کرد: ۶ میلیون نفر خارج از کشور داریم که باید پای کار بیاوریم. یکی از آن‌ها ساخت ۵۰ مدرسه در استان البرز را قبول کرده است.

قفلی خاطرنشان کرد: ما باید سراغ خیرین برویم نه اینکه منتظر باشیم تا آن‌ها به دنبال ما بیایند و امروز انتظار جامعه و سازمان نوسازی مدارس، انسجام تشکل‌ها است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، ساخت مسکن ملی (مهر) را مساله بعدی برشمرد و گفت: مجتمع‌های مسکونی در تمام کشور ساخته شده اما فضای آموزشی را یا در نظر نگرفته‌اند یا فضاهای در نظر گرفته شده، کم است که برای این‌ها باید فکری کنیم وگرنه با فضاهای آموزشی نامتناسب روبه‌رو خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار