معلمی که به دانش‌آموزان، چرم‌دوزی آموزش می‌دهد

اصفهان (پانا) - یکی از معلمان مقطع ابتدایی منطقه فلاورجان که خود مربی چرم‌دوزی است در کنار آموزش، حرفه چرم را در حد سن و سال دانش‌آموزان به آن‌ها آموزش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمی که به دانش‌آموزان، چرم‌دوزی آموزش می‌دهد

اکرم قاسمی، آموزگار پایه اول مقطع ابتدایی دبستان پسرانه آیت‌الله صدر آموزش و پرورش منطقه فلاورجان است. او با عشق و علاقه زیاد به دانش‌آموزان پایه اول، تدریس می‌کند و از اینکه به رده سنی کودکان کلاس اول، آموزش می‌دهد هرگز احساس خستگی نمی‌کند و به نظر او زمانی اثر فعالیت خود را می‌بیند که در پایان تدریس پایه اول، یک کودک را باسواد کند.

او دانش‌آموزان پایه اول را با توجه به سن کودکانه آن‌ها دوست دارد و با روش‌های مختلف آموزشی سعی می‌کند تا هر دانش‌آموز با توجه به‌ نیاز خود در یادگیری، موضوع درس را فرا بگیرد.

قاسمی در کنار آموزش به دانش‌آموزان مدرسه، دانش‌آموزان ۱۰ سال به بالای اتباع و ایرانی که به هر دلیل از تدریس عقب مانده‌اند را شناسایی و در کلاس نهضت سوادآموزی ثبت‌نام و آموزش می‌دهد و آن‌ها را با توجه به پذیرش سن برای ورود مجدد به محیط مدرسه آماده می‌کند.

این معلم در کنار آموزش سواد به آموزش هنری دانش‌آموزان نیز کمک کرده و با توجه به اینکه خودش مربی چرم‌دوزی است، حرفه چرم را در حد سن‌شان به دانش‌آموزان، آموزش می‌دهد. قاسمی در حدود ۱۰ سال پیش در کنار حرفه معلمی خود تصمیم گرفت تا به طراحی انواع کیف چرم طبیعی و مصنوعی با خلاقیت خود بپردازد. 

وی در گفت‌وگو با پانا گفت: «دانش‌آموزانی را دیده‌ام  که خارج از ظرفیت ثبت‌نام کلاس حتی هزینه لباس و لوازم‌التحریر  مناسب برای حضور در کلاس را نداشتند و بدون اینکه همکلاسی آن‌ها متوجه شود برای این دانش‌آموز، لباس و لوازم‌التحریر تهیه می‌کنم تا بتواند در کلاس درس حاضر و آموزش ببیند و باسواد شود. حتی به دانش‌آموزانی که از لحاظ مالی، ضعیف هستند نیز بدون دریافت هزینه، خارج از محیط مدرسه آموزش می‌دهم.»

قاسمی با اشاره به اینکه شغل و حرفه معلمی بسیار باارزش است، خاطرنشان کرد: «از زمان کودکی، علاقه زیادی به  آموزش داشتم و تصمیم گرفتم  در کنار ساعت‌های تدریس به کودکان، هنر مورد علاقه خود را هم پیگیری کنم.»

آموزگار مقطع ابتدایی منطقه فلاورجان ادامه داد: «تا به حال در چندین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی کشور شرکت کرده‌ام و نمونه هنرهای دستی دانش‌آموزان را نیز در کنار فعالیت خودم به نمایش و فروش گذاشته‌ام.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه‌زهرا صف‌لشکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار