مدیر دفتر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

اردوی تربیتی معرفتی برای ۴۰۰ نفر از اعضای انجمن اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود

تهران(پانا) - مدیر دفتر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری اردوی تربیتی - معرفتی برای ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان پایه دهم کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اردوی تربیتی معرفتی برای ۴۰۰ نفر از اعضای انجمن اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ابوالفضل علی‌آبادی در نشست خبری با موضوع اولین اردوی تربیتی- معرفتی «راهی نو» ویژه دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی مدارس کشور گفت: این اردو ویژه دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه بوده که با آغاز سال تحصیلی به عنوان بازوی کمکی مسئول انجمن اسلامی مدرسه فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز اردوی راهی نو از روز جمعه (27 مرداد) اظهار کرد: نقشه راهی که برای این اردو طراحی کرده‌ایم، ناظر به 2 اتفاق ویژه است. یکی اینکه از سال‌های گذشته که مربیان و متولیان تربیتی و مبلغان که وارد می‌شوند به سوالات دانش‌آموزان جواب می‌دهند و به صورت منفعلانه است اما مدل اردوی فعلی را به صورت فعال در نظر گرفته‌ایم تا به جای جواب دادن به سوال دانش‌آموز، ظرفی پرسشگری را در مخاطب ایجاد کنیم و کمک کنیم تا سوالات بیشتری بپرسد و در انتها هم ظرفیت کشف جواب را داشته باشد و خودش بتواند جواب را کشف کند.

حجت‌الاسلام علی‌آبادی خاطرنشان کرد: یک منطق دیگر این است که ظرفیتی را بتوانیم برای مخاطب ایجاد کنیم که از پیش، تفکر و تعقل کند و به‌دنبال سوالات اساسی باشد و به دنبال هر موضوعی نرود.

مدیر دفتر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: نکته دوم هم این است که فضای اردو ناظر به یک خط سیر محتوایی است. از اتفاقاتی که سال گذشته در مدارس افتاد، می‌خواستیم ذهن دانش‌آموزان را فعال کنیم که موضوع و مشکل ما صرفاً اقتصادی نیست. بچه‌ها باید موضوعات را کلان‌تر ببینند و بدانند که موضوع امروز تمدنی است و اگر وارد چالش در فضای نوجوان می‌شویم، بچه‌ها را درگیر موضوع تمدنی می‌کنند. ذیل این عنوان تمدنی به این سمت رفتیم که بچه‌ها در مورد الگوی حکمرانی و مدیریت درست، مطلع شوند.

وی اظهار کرد: فرآیند اردوی راهی نور را در ۴ بخش می‌بینیم. ابتدا مجموعه کارگاه‌هایی باید داشته باشیم که برای بچه‌ها دغدغه باشد، مرحله بعدی طرح مساله است و گام سوم، حل مساله برای کشف جواب است و مرحله آخر نیز جلسه هم‌اندیشی به نام «صندلی داغ» است که طرح مساله می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی‌آبادی خاطرنشان کرد: این اردو شامل کارگاه، بازدید علمی از دستاوردها و در انتها گفت‌وگو با بچه‌ها است.

وی درباره نحوه انتخاب دانش‌آموزان برای شرکت در این اردو بیان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، طرحی به اسم «رسا» یعنی رشد ستاره‌های انجمنی دارد که دانش‌آموزان از پایه هفتم با معارف دینی آشنا می‌شوند و سپس جذب دوره‌های ما می‌شوند و امسال که می‌خواهند وارد متوسطه دوم و کلاس دهم شوند، مباحث معرفتی را یاد گرفته‌اند و به عنوان عضو هیات مرکزی انجمن اسلامی مدرسه، مسئول انجمن اسلامی مدرسه را یاری می‌کنند.

مدیر دفتر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه این دانش‌آموزان در پایه یازدهم، مسئول انجمن اسلامی مدرسه می‌شوند، گفت: برای دانش‌آموزان پایه یازدهم نیز تابستان شلوغ داریم و تمام استان‌ها درگیر اردوهای تشکیلاتی «طلایه‌داران فردا» هستند که حسب نیازهای کار تشکیلاتی در مدرسه طراحی شده است.

وی با بیان اینکه اردوی طلایه‌داران فردا شامل 12 برنامه سناریو برای مسئول انجمن مدرسه است، اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در اردوی راهی نو شرکت می‌کنند، قرار است به عنوان بازوی کمکی مسئول انجمن اسلامی مدرسه باشند.

حجت‌الاسلام علی‌آبادی با بیان اینکه دانش‌آموزان از پایه هشتم جذب اتحادیه می‌شوند اما نقش‌آفرینی آن‌ها از پایه دهم شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت محیط‌های تربیتی را در مدارس باید ایجاد کنیم تا روش مطالبه صحیح و کشف جواب را یاد بگیرد. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هم‌اکنون ۱۴ هزار مدرسه متوسطه دوم را در سطح کشور تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» به‌مناسبت دهه فجر در مدارس یادآور شد: این نمایشگاه‌ها سال گذشته در ۳۵۰۰ مدرسه کشور با موضوع دوگانه استعمار و استقلال برگزار شد که محتوای آن را خود دانش‌آموزان تولید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار