رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان خبر داد:

برگزاری رویداد دانش‌آموزی «‌برپا»

زنجان (پانا) - رییس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان گفت رویداد دانش‌آموزی علمی، تفریحی و مهارتی «‌برپا»، با همکاری دانشگاه زنجان و اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه دختران مستعد برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۳۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری رویداد دانش‌آموزی «‌برپا»

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان،بیان کرد: این رویداد در قالب فرایندهای هیجانی‌ اکتشافی، جهت آشنایی با حوزه‌های مختلف به روز شده علمی‌، توانمندسازی آنان و آشنایی با فعالیت‌های بین رشته‌ای طراحی شده است‌.

حسین تاران، اهداف اصلی این برنامه را هویت‌سازی‌، تلاش برای ایده‌پردازی، چگونگی تبدیل مشکل به مسأله و شبکه سازی و ارتباط دهی با نخبگان عنوان کرد‌.

وی‌، حضور ۱۲۵ نفر دانش‌آموز مدال آور المپیادهای مختلف، رتبه‌های برتر کنکور، برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی و مخترعین و نخبگان شناسایی شده را جزء برنامه های سه روزه ای دانست که به شکل شبانه روزی در دانشگاه زنجان، اجرا می‌شود‌.

تاران، با بیان این‌که هردانش‌آموز مستعد، یک سمپادی بالقوه می‌باشد شناسایی دانش‌آموزان مستعد مدارس دولتی، شاهد، نمونه دولتی و غیردولتی و در ادامه ، مدارس دیگر را جزء برنامه هایی دانست که به شکل هدف‌مند ، برمبنای راهبردهای ویژه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ، شکل اجرایی به خود می‌گیرد‌.

تاران افزود‌: حضور نهادهای تأثیرگذاری چون استانداری، دانشگاه زنجان، اداره کل آموزش و پرورش استان، شهرداری زنجان، بنیاد علمی نخبگان، سازمان برنامه و بودجه استان و اداره کل ورزش و جوانان در این برنامه به غنی سازی آن کمک کرده است‌.

لازم به ذکر است این رویداد اولین تجربه در سطح ملی است که سال گذشته نیز برای دانش‌آموزان اثرگذار مدارس استعدادهای درخشان استان برگزار شده بود‌.

گفتنی است برگزاری مسابقات ساخت سازه پروازی و بازاریابی و فروش محصولات، تجربه عملی ساخت کرم بهداشتی دست و صورت، مجموعه‌ای از بازی های گروهی توسعه مهارت‌های نرم ارتباطی، ارتقای هوش هیجانی و برگزاری کارگاه‌های عملیاتی و چالشی توسعه فردی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این رویداد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار