امام جمعه شیروان:

اخلاق برتر همان تقوا در عمل و اجتماع است

شیروان(پانا)_ امام جمعه شیروان در خطبه های نماز جمعه این هفته را با بیان روایتی از امام رضا(ع) گفت: اخلاق برتر همان تقوا در عمل و اجتماع است.

کد مطلب: ۱۴۷۵۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اخلاق برتر همان تقوا در عمل و اجتماع است

حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در دهه کرامت و در آستانه میلاد امام رضا(ع) بهترین و نزدیک‌ترین افراد به امام را خوش اخلاق ترین افراد به جامعه و خانواده عنوان کرد.

وی ادامه داد: اخلاق برتر و بهترین همان تقوا در عمل و اجتماع است. در دهه کرامت هستیم سعی کنیم خودمان و قلبمان را به امام رئوف نزدیک کنیم. امام رضا(ع) مظهر سبقت رحمت خدا است.

حسین تکمیلی بیان کردند: همه امامان رحمت و مهربانی را دارند اما این مشخصه تنها در امام رضا(ع) بیشتر نمایان است؛ رحمت و مهربانی یکی از اسما الهی است که همین رحمت الهی بر غضب سبقت گرفته است.

امام جمعه شیروان افزود: آیه ای از سوره اعراف است که رحمت الهی را شامل همه عالم می شود. این رحمت فراگیر الهی حتی شیطان هم به این رحمت طمع کرد اما این رحمت فراگیری ویژگی هایی دارد که باید همه داشته باشند.

رئیس فرهنگ عمومی شیروان افزود: رحمت و مهربانی خداوند شامل کسانی می‌شود که دارای ویژگی‌های تقوا و اهل دادن زکات و کمک کردن به دیگران و ایمان در دل داشتن و ولایت اهل بیت علیه السلام باشند.

 

خبرنگار : نرگس اشرفی زیارتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار