بازدید مدیرکل فرهنگی‌ آموزش و پرورش از فضاهای پرورشی‌ لرستان و همدان

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از کانون‌‎های فرهنگی تربیتی و اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان‌های لرستان و همدان بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیرکل فرهنگی‌ آموزش و پرورش از فضاهای پرورشی‌ لرستان و همدان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در بازدید از فضاهای پرورشی استان لرستان ضمن بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان از نزدیک با مشکلات و کمبودهای این فضاها آشنا شد.

در روز نخست این سفر از کانون‌های فرهنگی تربیتی ادب، آزادگان، شهید بهاروند و در پایان از اردوگاه دانش‌آموزی آیت‌اله کمالوند خرم‌آباد بازدید شد.

در این بازدید، ظرفیت بی‌نظیر ۴۷ هکتاری اردوگاه آیت‌اله کمالوند و موقعیت جغرافیایی خوب آن (قرار داشتن در مسیر شمال به جنوب کشور) که سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز از آن استفاده می‌کنند، مورد توجه قرار گرفت.

تکمیل سوئیت‌های دانش‌آموزی، ساختمان مسجد، چمن مصنوعی و تالار دانش‌آموزی اردوگاه از جمله مواردی بودند که به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفتند.

رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در این بازدید گفت: اردوگاه‌های دانش‌آموزی از جمله بالاترین سرمایه‌های تربیتی نظام تعلیم و تربیت هستند که می‌توان در جهت تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان از آن‌ها استفاده کرد زیرا در کانون‌ها و اردوگاه‌های دانش‌آموزی، پتانسیل توجه به هر 6 ساحت تربیتی از طریق انجام فعالیت‌های گوناگون گروهی، هنری و اجتماعی وجود دارد. لذا شایسته است که کمک به برطرف ساختن مشکلات و کمبودهای این فضاها برای استفاده از همه ظرفیت‌های ارزشمند آن‌ها در اولویت قرار بگیرد.

امین رسولی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان لرستان نیز در حاشیه این بازدید گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی و هنری در استان لرستان وجود دارد. به عنوان مثال ۳۱ کانون فرهنگی تربیتی در استان به همت اداره فرهنگی، هنری و معاونت پرورشی آموزش و پرورش لرستان مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۸۰ رشته فرهنگی و هنری را دارا هستند و بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های کانون‌ها مشغول به فعالیت هستند که در سال جاری ۶ کانون به عنوان کانون‌های شاخص ملی در طرح کانون‌های امید فردا و طرح‌های تحولی وزارتی به صورت ویژه مشغول بوده‌اند.

گفتنی است، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این سفر 2 روزه از فضاهای پرورشی شهرستان بروجرد بازدید خواهد کرد.

بازدید از اردوگاه فجر شهرستان ملایر

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از اردوگاه فجر شهرستان ملایر بازدید کردند.

حجت‌الاسلام پورثانی با حضور در اردوگاه فجر شهرستان ملایر ضمن بازدید از فضای اردوگاه به احصای مشکلات موجود پرداخت و عنوان کرد: تنها راه احیای اردوگاه‌ها عزم و اراده جدی تمام مسئولان سطح استان و شهرستان است تا با کمک به آموزش و پرورش بتوانند فضای اردوگاه‌ها را ارتقا دهند.

مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ادامه این بازدید عنوان کرد: اردوگاه فجر شهرستان ملایر با توجه به وسعت و موقعیت مطلوب جغرافیایی به عنوان یک اردوگاه آموزشی و تربیتی در جنوب استان بی‌نظیر است و امید است با مساعدت وزارت آموزش و پرورش و مسئولان سطح شهرستان، نواقص آن به زودی مرتفع شده و پذیرای اردوهای بزرگ دانش‌آموزی در سطح استان باشد.

در این بازدید، عابدینی‌نیا معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملایر، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان ملایر و عباس‌پور کارشناس‌مسئول مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان همدان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار