مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

درخواست راه‌اندازی رشته تربیت اردویی در دانشگاه فرهنگیان

«اردو» ‌‌مهم‌ترین فعالیت پرورشی و تربیتی است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه امروز بیشترین آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، عنوان کر‌د اردو یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های پرورشی و تربیتی است.

کد مطلب: ۱۳۹۶۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
درخواست راه‌اندازی رشته تربیت اردویی در دانشگاه فرهنگیان

دوره توانمندسازی مربیان‌ اردویی صبح امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ در محل اردوگاه شهید‌باهنر تهران برگزار شد. حجت‌السلام و المسلمین محمدحسین پورثانی در این مراسم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های حاکمیتی آموزش و پرورش است، گفت: این دستگاه بزرگ با در اختیار داشتن نزدیک به ۱۶ میلیون دانش‌آموز، دستگاه آینده‌ساز جمهوری اسلامی ایران است. باید دانست که آینده در مدارس و در فضاهای دانش‌آموزی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز بیشترین آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، عنوان کرد: اردو مهم‌ترین فعالیت پرورشی و تربیتی است، جریانی است که از نقطه‌ای که دانش‌آموز دوست دارد شروع می‌شود و به نقطه‌ای که برای دانش‌آموز مفید است ختم شود.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اردو جریانی است که تمامی شاخص‌های امر تربیتی را دارا‌ست و گم‌شده امروز جریان تربیتی است.

پورثانی با بیان اینکه اردو دارای سه محور مهم فضا، محتوا و نیروی انسانی است، بیان کرد: از نظر فضا در حال حاضر نزدیک ۳۴۶ اردوگاه در کل کشور داریم اما وضعیت مطلوبی در این حوزه وجود ندارد، در نتیجه ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه درسی باید بُرش اردویی و هر کتاب، پیوست اردویی داشته باشد، عنوان کرد: متاسفانه در حوزه محتوا نیز ضعیف بودیم و نمی‌توان گفت وضعیت قابل قبول است اما سعی و تلاش ما تحول در این محور است و الحمدلله تا حدودی هم رقم خورده است، برای مثال راه‌اندازی بازی‌های اردویی و تهیه بانک محتوای اردویی مانند سرود اردو از جمله موارد تحولی است.

وی درباره ارتباط ‌بین نیروی انسانی و تربیت اردویی نیز یادآور شد: حتی اگر بهترین اردوگاه‌ها را داشته باشیم اما مربی دغدغه‌مند نباشد کاری پیش نمی‌رود و فعالیت‌ها به سرانجام نخواهد رسید، در نتیجه باید معلمان دغدغه‌مند باشند، به دنبال تحول باشند.

پورثانی تاکید کرد: اردو یک رویداد نیست که تمام شود، بلکه یک فرایند تربیتی است، در همین راستا درخواست کرده‌ایم تا رشته تربیت اردویی در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شود ‌یا اگر امکان راه‌اندازی رشته جدید وجود ندارد، واحد تربیت اردویی در میان دروس وجود داشته باشد.

وی در‌ پایان یادآور شد: درب‌های آموزش و پرورش به روی تمامی فعالان تربیتی باز است، از حضور آن‌ها استقبال می‌کنیم و ایده‌های خلاقانه نو و تازه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار