سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی خبر داد:

ثبت سفارش کتاب برای ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان

تبریز(پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت برای ۷۰ درصد از دانش‌آموزان استان ثبت سفارش کتاب انجام شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۱۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ثبت سفارش کتاب برای ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی امار کل جمعیت دانش آموزی استان را ۷۵۹ هزار و ۴۷۷ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دانش آموزانی که ثبت سفارش کتاب انجام داده اند ۵۲۵ هزار و ۱۱ نفر، معادل ۷۰ درصد است.

وی ادامه داد: در مقطع ابتدایی ۸۱ درصد دانش آموزان، در مقطع متوسطه دوره اول ۵۵ درصد دانش آموزان، در مقطع متوسطه دوره دوم نظری ۵۷ درصد دانش آموزان و در مقطع متوسطه دوره دوم فنکا ۴۵ درصد دانش آموزان ثبت سفارش کتب را انجام داده‌اند.

وی درباره سفارش کتب درسی افزود: ثبت سفارش کتب درسی پایه ورودی منوط به ثبت نام قطعی دانش آموزان در سامانه سیدا می‌باشد و با توجه به اینکه ثبت کتب منوط به ثبت نام قطعی در پایه اول ابتدایی و هفتم است، معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه در مناطق و نواحی با مدیران مدارس نسبت به ثبت نام قطعی دانش آموزان و ثبت سفارش کتب پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام پوررادی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان از اواخر تیر ماه در اختیار مدارس قرار گرفته با فراهم شدن تمهیدات لازم سامانه سیدا از طرف وزارت ثبت سفارش پایه دهم نیز در حال انجام است.

وی در خصوص ثبت سفارش کتاب برای جاماندگان نیز افزود: با فراهم شدن تمهیدات لازم در سامانه سیدا ثبت سفارش برای میان پایه‌ها نیز میسر خواهد شد.

وی گفت: در امر توزیع کتاب نیز انبار کتاب استان برای کلیه مناطق و نواحی استان در مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم برابر ۷۰ درصد جمعیت کل دانش آموزی هر منطقه حواله صادر شده و کتب در انبار کتاب مناطق و نواحی استان موجود می‌باشد تا برابر تقویم زمانی اعلام شده از طرف سازمان پژوهش در مورخه ۱۵ شهریور پس از صدور حواله توزیع از منطقه به مدرسه ارسال و در بین دانش آموزان توزیع شود.

وی اذعان کرد: با توجه به ثبت نام و ثبت سفارش کتب دانش آموزان ، کتاب‌های باقی مانده نیز به مناطق و نواحی ارسال خواهد شد .

حجت الاسلام پوررادی تشریح کرد: در خصوص کتب فنی حرفه‌ای و کاردانش نیز با توجه به تعدد و تنوع کتب در رشته‌های فنکا که از نیمه دوم مرداد ماه شرکت چاپ و نشر اکثریت کتب را به استان‌ها ارسال می‌کند توزیع کتب فنکا نیز به همراه باقی مانده کتب پایه‌های دیگر از اول شهریور ماه به مناطق و نواحی استان ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر عملکرد در توزیع کتاب استان آذربایجان شرقی نسبت به زمانبندی توزیع عملکرد قابل قبولی داشته و رتبه پنج کشور را به خود اختصاص داده است.

دانش آموز خبرنگار :علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار