مسابقات ورزشی در سایه قرآن

استان خراسان رضوی میزبان مسابقات قرآنی و ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شد

مشهد (پانا) - آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، میزبان حرکتی بزرگ در عرصه فرهنگی و ورزشی با تمرکز بر قرآن، جشنواره قرآنی ورزشی با نیازهای ویژه به دنبال جلوگیری از حاشیه‌نشینی و شایسته‌سالاری برای ابداع و امیدی نو در زندگی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

کد مطلب: ۱۳۹۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات ورزشی در سایه قرآن

بنا بر اعلام مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، با ارج نهادن به ارزش‌های قرآنی و اجرایی کردن یک رویداد شگفت‌انگیز، با میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه به سرمایه‌گذاری و ترویج فرهنگ قرآن در بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پرداخته است.

با برگزاری "مسابقات قرآنی و ورزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه" در این استان، خراسان رضوی یک بار دیگر به عنوان پیشرو در امر تربیت جسمانی و روحانی جوانان با نیازهای ویژه شناخته می‌شود. این رویداد که در همایشی منحصربه‌فرد و با شکوه برگزار می‌شود، فرصتی است برای شاداب کردن دانش آموزان در فضایی قرآنی و ورزشی و اجرا کردن بازی‌های جذاب و متنوع برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه.

هدف اصلی جشنواره قرآنی، ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، توانمندسازی جسمانی و روحانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. با تمرکز بر فعالیت‌های ورزشی متنوع مانند، شطرنج، گلبال، دومیدانی و بوچیا در دو بخش دختران و پسران، این رویداد را به فضایی شاداب و زنده تبدیل می کند که استعدادهای ورزشی دانش آموزان را به چالش کشیده و نمایان می‌کند. همچنین در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه مسابقاتی از قبیل حفظ، قرائت، انشای نماز، احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و گفتمان مهدوی نیز قابلیت‌ها و استعدادهای قرآنی و معنوی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را به نمایش می‌گذارد.

با برگزاری این رویداد عالی، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در ضمن به چالش کشیدن خود، برقراری روابط اجتماعی و ارتقای خودباوری را درک و تجربه می کنند. استان خراسان رضوی نیز نماینده‌ای وفادار به «عشق و امید» جوانان در راستای رشد و پیشرفت جامعه‌ برتر و حاکم بر قدرت‌های قرآنی است.

امید می‌رود این رویداد باعث افزایش علاقه دانش‌آموزان به قرآن و ورزش شده و آموزش و پرورش کشور با ارائه فضای مناسب تعلیمی و تربیتی و امتداد هدف این مسابقات در مدارس استثنایی، سازنده آینده ای امیدبخش و توانمند برای جامعه شود.

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار