انعقاد ۳ تفاهم‌نامه آموزشی و مهارتی هنرستان جوار تبادکان

تبادکان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان اعلام کرد تفاهم نامه‌هایی با سه کارخانه در زمینه آموزش و مهارت یابی دانش‌آموزان هنرستانی به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۳۹۰۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد ۳ تفاهم‌نامه آموزشی و مهارتی هنرستان جوار تبادکان

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان در گفت وگو با پانا با تاکید بر "شعار اشتغال مساوی است با نیروی کار ماهر" در خصوص امضای تفاهم‌نامه با سه کارخانه که در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی و فعالین صنعت به امضا رسید، گفت: تفاهم نامه هایی در تبادکان با سه کارخانه نیان الکترونیک که در زمینه تجهیزات مخابراتی‌ فعال است، شرکت ریزان‌فلز‌ که در زمینه تولید قطعات دیفرانسیل‌ و دنده برنجی خودرو فعالیت دارد و شرکت سحرخیز که در زمینه فرآوری ‌گیاهان دارویی فعالیت دارد، به امضا رسید.

محمدحسین عبدالهی، مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان نیز با تاکید بر اهمیت توسعه رشته های هنرستانی و حضور دانش آموزان در این رشته ها به‌ ویژه در منطقه تبادکان، افزود: با این اقدام رشته های الکترونیک و گیاهان دارویی در هنرستان های فاطمه نور موسوی، هنرستان امام خمینی (ره)، هنرستان خیامی۲ منطقه تبادکان ایجاد و فعال خواهند شد.

وی تصریح کرد: در راستای این تفاهم نامه ها هنرجویان در رشته های مورد نظر توسط این واحدهای تولیدی و صنعتی پذیرش شده و به صورت هنرستان جوار صنعت، یعنی هنرجویان در محیط واقعی، کار را آموزش‌ دیده و همان استانداردهایی که در آموزش و پرورش تعریف شده و مورد تاکید است را در محیط واقعی کار تجربه کرده و با فرآیند تولید آشنا می شوند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان خاطرنشان کرد: کلیه هماهنگی ها و پیگیری این فرآیند در اداره توسط حوزه معاونت آموزش متوسطه و کارشناسی فنی حرفه ای و رابط دفتر ارتباط با صنعت پیگیری می شود.

عبدالهی در بخشی دیگر در خصوص فعالیت شرکت هایی که با هنرستان های منطقه تبادکان همکاری دارند، بیان کرد: شرکت ریزان فلز به عنوات بزرگترین تولید کننده قطعات دیفرانسیل و دنده برنجی خودرو که۹۹/۶ درصد آمار تولیدی ایران خودرو را در دست دارد، می تواند در خصوص تربیت نیروهای متخصص و ماهر نقش مهمی داشته باشد.

همچنین شرکت نیان الکترونیک به عنوان تنها شرکت تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در ایران و شرکت سحرخیز، یکی از بزرگترین هولدینگ های ایران که بیشترین آمار صادرات در بحث فرآوری و تولید گیاهان دارویی را دارد می تواند در خصوص آموزش باکیفیت، کارآمد باشد و امیدواریم دانش آموزان نهایت استفاده را با انتخاب این رشته ها و حضور در این مجموعه ها ببرند.

وی در پایان گفت: در راستای این ۱۲ تفاهم نامه مجموعه های هنرستانی جوار صنعت در ناحیه هفت مشهد، منطقه رضوی، شهرستان نیشابور، بردسکن و منطقه تبادکان در رشته های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده و از مهرماه پذیرای هنرجویان علاقمند به این رشته ها خواهند بود.

خبرنگار: سارا شارعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار