مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تربیت نیروی انسانی ماهر از مهم‌ترین اهداف ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت ایجاد فرصت شغلی و تربیت نیروی انسانی ماهر از مهم‌ترین اهداف ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نیروی انسانی ماهر از مهم‌ترین اهداف ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه است

آیین انعقاد ۱۲ تفاهم نامه آموزشی مهارتی و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار کارخانه در استان خراسان رضوی با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صمت خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: از نظر توسعه متوازن رشته های دوره متوسطه خراسان رضوی وضعیت بسیار خوبی دارد و بیش از ۳۶ درصد هدایت تحصیلی در استان به هنرستان ها صورت می گیرد. با امضای این تفاهم نامه ها اگر دانش آموزی به مدرسه تعهد کار در همان کارخانه را بعد از تحصیل بدهد، از ابتدای تحصیل حقوق دریافت می کند.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه های مذکور به منظور توانمندسازی و ایجاد مهارت نیروی انسانی، ایجاد فرصت شغلی، تربیت نیروی کار حرفه‌ای در سطح استان و شهرستان و بهبود مستمر فضای کسب و کار در راستای توسعه گسترش و اعتباربخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی با توجه به اصل6 سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد.

شوشتری افزود: اصل6 سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ظرفیت سازی، فرهنگ سازی و بسترسازی برای تقویت مشارکت‌های مردمی و غیردولتی است که انعقاد این تفاهم نامه ها و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار در سطح استان این اصل را در بر می گیرد.

در پایان ۱۲ تفاهم‌نامه با کارخانجات سیمان زاوه، آتش نشانی نیشابور، شرق صنعت نیشابور، چرم مشهد و آبتین رزین، فرش مشهد، نان رضوی، سحرخیز، نیان الکترونیک، ریزان فلز و معدن بردسکن به امضای طرفین رسید.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار