معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور:

مدرسه، کانون تحول است

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور گفت کانون تحول، مدرسه است و مهم‌ترین فردی که در تحول مدرسه نقش ایفا می‌کند، مدیر مدرسه بوده، از این رو انتخاب و انتصاب مدیران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه، کانون تحول است

محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونین و روسای مناطق اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، با اشاره به رویکرد وزارت آموزش و پرورش در ستاد بازگشایی مدارس(پروژه مهر) گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش در مهر امسال ارتقاء کیفیت آموزش با اولویت قرار دادن مدارس عادی دولتی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری رویداد الف تا، تصریح کرد: رویداد الف تا در تلاش برای نمایش یک چهره خوب و اثربخش از آموزش و پرورش، دانش آموزان و معلمان در معرض دید عموم بود. این رویداد نشان داد که تحول فقط بر روی کاغذ نیست و می توان در محروم ترین مناطق و استان ها تحول ایجاد کرد.

وی افزود: نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای هنرستان ها با عنوان "ساخت ایران" با حضور ۲۷۲ هنرستان از سراسر کشور در تهران برگزار شد که منجر به تغییر دید جامعه به هنرستان ها شد و بازخورد بسیار مطلوبی داشت. ساخت ایران علاوه بر ایجاد انگیزه در هنرجویان و هنرآموزان، توانمندی های هنرستان ها را برای مسئولین مختلف به نمایش گذاشت.

رئیس ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) با اشاره به فعالیت های این ستاد، اظهار کرد: بازسازی مدارس، چاپ و توزیع کتب درسی، ثبت نام دانش آموزان و موارد دیگر از جمله فعالیت هایی است که در حال انجام برای یک بازگشایی مطلوب در مهر ماه است.

وی افزود: برای ارتقا کیفیت آموزش مدارس عادی دولتی در گام اول توانمندسازی مدیر و معاون مدرسه مهم است، همچنین باید از ظرفیت جوانان مومن، انقلابی و خلاق برای مدیریت مدارس عادی دولتی بهره برد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، بیان کرد: مسئله دیگر برنامه محوری است، هر مدرسه باید یک برنامه عملیاتی بر اساس آیین نامه اجرایی مدارس داشته باشد و گام بعدی نیز تامین فضا و فراهم کردن امکانات، تجهیزات، منابع توزیع و سرانه است که در این خصوص اولویت با مدارس عادی دولتی خواهد بود.

کاظمی خاطرنشان کرد: آسیب شناسی برنامه های سال گذشته، به ارتقا کیفیت برنامه ها در مهر پیش رو کمک زیادی می کند. بهسازی و زیباسازی مدرسه نیز در جهت افزایش روحیه معلم و دانش آموز تاثیرگذار است و این روحیه به ارتقا کیفیت آموزش کمک می کند.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار