مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۵هزار نوجوان عاشورایی در سوگواره احلی من العسل شرکت کردند

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت همگام، همزبان و همزمان با سراسر کشور، قریب ۵ هزار دانش‌آموز عضو ۳۶۷ هیئت دانش‌آموزی خراسان جنوبی، در یازدهمین سوگواره احلی من العسل شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
۵هزار نوجوان عاشورایی در سوگواره احلی من العسل شرکت کردند

سید علیرضا موسوی نژاد صبح امروز در مراسم احلی من العسل مرکز استان که در آستان مبارک شهدای باقریه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: بصیرت، حرکت بر صراط ولایت و حضور با شور و شعور در عزاداری سرور و سالار شهیدان، مهم‌ترین پیام دانش آموزان غیرتمند حاضر در این آیین بود.

وی با بیان این که جمله کوتاه «احلی من العسل» حضرت قاسم(ع) در شب عاشورا، دریایی از معرفت، عرفان و مملو از جهان‌بینی توحیدی است؛ عنوان کرد: حضرت قاسم بن الحسن (ع) زندگی دنیا را مقدمه‌ای برای زندگی آخرت می‌دانستند و بر اساس این جهان‌بینی، مرگ و شهادت در راه خدا را شیرین‌تر از عسل برمی شمردند.

وی ادامه داد: از حضرت قاسم به عنوان نمونه بارز پاسدار اسلام و نوجوان زمانه شناس، امام شناس، دشمن شناس و آگاه به مقتضیات زمان خود نام برد و تأکید کرد: قیام خونین عاشورا، یک دستور العمل، یک راه و روش و یک سبک زندگی است که سعادت و کمال را به انسان نشان می دهد و شناخت آن می تواند انسان را در انتخاب سبک زندگی اسلامی و رهایی از شقاوت دنیاپرستی نجات دهد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با بیان این که مکتب، نوع نگاه، شیوه زندگی و مرام حضرت قاسم بهترین الگوی نسل جوان است، تصریح کرد: انسان متدین، نسبت به مقدسات حساس بوده و به بندگی معبود افتخار می کند و در راه حفظ شعائر دین، دفاع از حریم ولایت و خنثی سازی توطئه های دشمنان خناس و منافقان مزدور، تلاش، فعالیت و جهاد می کند.

به گفته موسوی نژاد، از ویژگی های یاران امام حسین علیه السلام به ویژه جوانان کربلا آراستگی به فضیلت ادب است و در این میان، قمر بنی هاشم و حضرت قاسم علیهما السلام دارای منزلت خاصی بودند.

خبرنگار دانش آموز: مبینا کارکن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار