فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی:

کنگره ده هزار شهید آذربایجان فرصت بسیار خوبی برای رونمایی از دائرةالمعارف دفاع مقدس کشور است

تبریز (پانا) - فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تدوین و تهیه دانشنامه دفاع مقدس، کنگره ده هزار شهید آذربایجان را فرصت خوبی برای رونمایی از دائرةالمعارف دفاع مقدس کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کنگره ده هزار شهید آذربایجان فرصت بسیار خوبی برای رونمایی از دائرةالمعارف دفاع مقدس کشور است

سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباس‌قلیزاده در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان در دست تهیه است و از فرصت کنگره برای رونمایی و تقدیم به دائرةالمعارف دفاع مقدس کشور استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری این کنگره‌ عمده هدف ما ماندگاری راه شهدا، ایثار و شهادت است، افزود: در بحث المان‌های شهری نیز می‌توان از تابلو و تندیس‌های شهدا در سطح شهر و میادین شهری استفاده کرد.

سردار عباس‌قلیزاده یکی از اهداف این کنگره را تکمیل و بهره‌برداری از پارک موزه دفاع مقدس دانست و ادامه داد: از سال ۷۲ کلنگ یادمان شهدا و پارک موزه دفاع مقدس زده شده و در این مورد کوتاهی صورت گرفته ولی با همت شهردار تبریز و طرحی که شورای اسلامی شهر تصویب کرده امیدوارم شاهد تکمیل این پارک موزه باشیم.

فرمانده سپاه عاشورا استان خاطرنشان کرد: پشتیبانی برای تکمیل پارک‌موزه دفاع مقدس توسط استانداری، شورا و شهرداری و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر برکات این کنگره خواهد بود.

وی یادآور شد: از شهرداری منطقه ۲ نیز تشکر می‌کنم که با برپایی حسینیه و المان شهدا در این پارک موجب اجرای برنامه‌های فرهنگی در این محل شده است.

سردار عباس‌قلیزاده با اشاره به ۲ نکته حائز اهمیت در برگزاری این کنگره افزود: اولین نکته، دیدار با مقام معظم رهبری است که مقرر شده ۲۶ آبان سال‌جاری به صورت ملی با دعوت از استانداران و فرماندهان سپاه‌ کشور برگزار ‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا استان اذعان کرد: عمده دغدغه ما برگزاری نمایشگاه در پیشگاه مقام معظم رهبری و دیدار با ایشان است که می‌تواند دستاورد مهمی برای ما باشد. انتظار مقام معظم رهبری از استان آذربایجان‌شرقی بیش از سایر استان‌ها است. رهبری در سخنان خود همواره آذربایجان را سر ایران معرفی کرده‌اند و همین موضوع وظیفه ما را سنگین می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: از عموم نویسندگان و مؤلفان دعوت می‌شود آثار مکتوب خود با موضوع دفاع مقدس را برای این کنگره ارسال کرده و حمایت خود را اعلام کنند.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار