کدام خودروهای خارجی در دو روز گذشته ارزان شدند؟

تهران (پانا) - بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که در دو روز گذشته خودروهای خارجی بیش از نیم درصد و بعضاً حدود 2 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کدام خودروهای خارجی در دو روز گذشته ارزان شدند؟

از سال 1397 تاکنون مسئله واردات خودرو بارها در مجلس و دولت بررسی شده است و همچنان مسئله اول تولیدکنندگان خودرو است زیرا آزاد شدن واردات خودرو نه تنها کمک می‌کند دانش ماشین‌سازی در ایران به‌روز شود بلکه دروازه واردات لوازم خودرو نیز باز می‌شود و خودروهای داخلی با استاندارد بالاتری به بازار ارائه خواهند شد.

واردات خودروی خارجی هم‌اکنون در حال انجام است اما با حرکتی کاملاً لاکپشتی. قرار بود تا پایان سه‌ماهه امسال، ۲۰۰ هزار خودروی خارجی وارد کشور شود؛ اما تاکنون فقط ۲۳۶ دستگاه خودروی سواری وارد شده است.

به گفته علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس لایحه واردات خودروهای کارکرده نیز در اواخر خرداد 1402 در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان هم تایید کرده و هم‌اکنون در فرآیند نهایی شدن است و احتمالاً با پایان یافتن تیرماه برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که خودروهای خارجی در دو روز گذشته بیش از نیم درصد و بعضاً حدود 2 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند و این موضوع بی‌تاثیر از اخبار واردات خودرو و تثبیت نرخ ارز نیست.

بررسی تغییر قیمت هایما 8S:

بررسی تغییر قیمت خودروی هایما 8S نشان می‌دهد که این خودرو در اوایل فرودین ماه تا مرز 3 میلیارد تومان معامله می‌شد اما با تثبیت نرخ ارز و آزادسازی واردات خودرو این روزها باقیمت کمتر از 2 میلیارد تومان معامله می‌شود.

بررسی تغییر قیمت لیفان X70:

بررسی تغییر قیمت لیفان X70 نشان می‌دهد این خودرو از قیمت 1 میلیارد و 750 میلیون تومانی در اواخر اسفند 1401 به قیمت 1 میلیارد و 390 میلیون تومان رسیده است.

بررسی تغییر قیمت فیدلیتی پرایم:

خودروی فیدلیتی پرایم در اواخر اردیبهشت بیش از 2 میلیارد تومان معامله می‌شد و اکنون بعد از دو ماه به قیمت 1 میلیارد و 680 میلیون تومان معامله می‌شود.

بررسی تغییر قیمت کی ام سی J7:

این خودرو در اواخر فرودین ماه حدود 2 میلیارد و نیم معامله می‌شد و این روزها با کاهش 1 میلیارد تومانی قیمت خودرو مواجه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار