رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا:

قانون واردات خودروهای کارکرده موجب ‌افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو می‌شود

این قانون در روزهای اخیر در بازار تاثیر گذاشته است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت قانون واردات خودروهای کارکرده موجب افزایش کیفیت، کاهش قیمت و رقابتی‌شدن تولید خودرو می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۹۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
قانون واردات خودروهای کارکرده موجب ‌افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو می‌شود

سیداحمد رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا درباره ابلاغ قانون واردات خودروهای کارکرده، اظهار کرد: «این قانون در چند روز اخیر در بازار تاثیر گذاشته است اما لازمه کاهش قیمت خودرو، این است که دولت تمهیدات را لحاظ کند؛ یکی از این تمهیدات، سود بازرگانی است؛ دولت باید سود بازرگانی و حقوق گمرکی را کاهش دهد. البته برای کاهش حقوق گمرکی لازم است دولت لایحه به مجلس ارسال کند تا این حقوق کاهش یابد.»

وی افزود: «این قانون موجب افزایش کیفیت تولید خودرو در داخل کشور، کاهش قیمت و رقابتی‌شدن تولید خودرو می‌شود. امیدواریم روند به گونه‌ای شود که مصرف‌کننده اختیار داشته باشد خودرویی با کیفیت انتخاب کند.»

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: «برنامه هفتم توسعه در بخش‌های مختلف ایرادات بسیاری داشت اما ما در کمیسیون صنایع و معادن اصلاحات خوبی را به کمیسیون تلفیق برنامه ارائه دادیم و اشکالات لایحه را بر‌طرف کردیم. ان‌شالله بررسی‌ها در صحن نیز موجب شود تا لایحه هفتم نسبت به لایحه ششم، مفیدتر و تاثیرگذارتر باشد.»

‌روز گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به آیت الله رئیسی، قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مربوط به واردات خودروهای کارکرده را برای اجرا ابلاغ کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار