مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان در کانون‌های ورزشی آموزش و پرورش

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۲۰۰ کانون ورزشی درون و برون مدرسه‌ای سازمان یافته در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت در بسیاری از مناطق آموزش و پرورش یا این کلاسها رایگان هستند و یا طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش با حداقل قیمت اقدام به ثبت نام دانش آموزان می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۸۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان در کانون‌های ورزشی آموزش و پرورش

محمد جعفری با حضور در برنامه "ورزش و مردم" شبکه اول سیما، اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۲۰۰ کانون ورزشی درون و برون مدرسه‌ای سازمان یافته در آموزش و پرورش وجود دارد که از این تعداد ۸ هزار کانون درون مدرسه‌ای هستند که شامل فضای ورزشی، سالن ورزشی و یا حیاط ایمن سازی شده مدرسه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۰۰ کانون نیز از مجموعه‌های ورزشی برون مدرسه‌ای وجود دارند، ادامه داد: این کانون‌ها سازمان یافته هستند، به این شکل که دانش آموزان بر اساس علاقه خود در رشته‌های مختلف آموزشگاهی ثبت نام می‌کنند و طبق کتاب راهنمای معلم و زیر نظر معلم تربیت بدنی متخصص آموزش می‌بینند.

به گفته مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش، در بسیاری از مناطق آموزش و پرورش یا این کلاسها رایگان هستند و یا طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش با حداقل قیمت اقدام به ثبت نام دانش آموزان طی سال می‌کنند.

جعفری با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۵ میلیون دانش آموز طی سال تحصیلی گذشته داشتیم، افزود: علاوه بر این ما در طول سال طرح شهید خرازی را هم در دستور کار داریم‌. در این طرح روزهای پنجشنبه و جمعه ۹۳۳ فضای ورزشی برون مدرسه‌ای را به صورت رایگان از ساعت ۹ تا ۱۲ در اختیار پدر و پسر و مادر و دختر قرار می‌دهیم. سر جمع در این تابستان پیش بینی می‌کنیم نزدیک به یک میلیون و ۱۲۰ دانش آموز و اولیاء در این طرح فعالیت داشته باشند. همچنین این طرح استمرار دارد و فدراسیون ورزش دانش آموزی ما نیز جشنواره "پدر پسری" و جشنواره "مادر دختری" را در مرداد ماه برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی برای فرهنگیان، درباره جزییات این مسابقات نیز توضیح داد: از مهرماه بخشنامه این مسابقات را ابلاغ کردیم، فرهنگیان تا پایان بهمن ماه وقت داشتند تا در مسابقات منطقه‌ای و ناحیه‌ای و در رشته‌هایی که اعلام شده بود ثبت نام کنند. نزدیک به ۱۵۱ هزار فرهنگی در بخش رقابتی مسابقات در رشته‌های والیبال، بدمینتون، فوتسال، بسکتبال، تنیس روی میز برای برادران و رشته‌های والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و بدمینتون برای خواهران شرکت کردند.

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش،افزود: از بهمن ماه تا اواخر خرداد مرحله استانی مسابقات برگزار شد. نزدیک ۳۳ هزار و ۹۴ نفر در مرحله استانی شرکت کردند و نهایتا در مرحله کشوری در شش استان مشهد، تبریز، شیراز، ارومیه، کرمان و اصفهان ۲۹۰۶ نفر به رقابت پرداختند که دو روز پیش اختتامیه مسابقات برگزار شد.

جعفری همچنین در بخش دیگر سخنان خود سه عامل معلم تربیت بدنی، فضا و تجهیزات و محتوای ورزشی را سه عامل موثر در غنای زنگ ورزش مدارس عنوان و بیان کرد: ما روی محتوا خیلی خوب ورود کردیم. در طرح شهید سردار سلیمانی نزدیک ۱۵۰۰ میلیارد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و مشارکت استان‌ها ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شد که ۸۰ درصد آن افتتاح شده است. استمرار این طرح طی سال جاری وجود داشته و تا کنون حدود ۵۰۰ میلیارد مجددا به استان‌ها به صورت مشارکتی تزریق شده است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار