برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی ایران و پاکستان پس از ۸ سال

تهران‌(پانا) - ششمین کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به ریاست معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه و قائم مقام وزیر کشور پاکستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی ایران و پاکستان پس از ۸ سال

ششمین کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان امروز دوشنبه به ریاست علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه و سید علی مرتضی، قائم مقام وزیر کشور پاکستان در تهران در فضایی سازنده برگزار شد.

در این نشست، مسائل و موضوعات مهم کنسولی بین دو کشور از جمله مسایل مرتبط با تسهیل صدور روادید برای متقاضیان ایرانی، حل مشکلات دانشجویان، رانندگان ترانزیت، رفع توقیف لنج‌ها، پیگیری و تسریع در اجرای موافقتنامه‌های قضایی از جمله انتقال محکومین و استرداد مجرمین و انعقاد موافقت‌نامه‌های معاضدت قضایی، رسیدگی به امور زندانیان و سایر مشکلات اتباع، شناسایی گواهینامه‌های رانندگی دو کشور، هماهنگی و همکاریهای پلیسی و مرزی، افزایش تعامل و تبادل علمی دانشگاهی، بحث و بررسی شد.

دوطرف با تاکید بر سیاست همسایگی و حسن همجواری، بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کنسولی برای رفع مشکلات و توسعه مناسبات فیمابین تاکید کردند.

مقرر شد موضوعات کنسولی مطرح شده در این نشست تا حصول نتیجه بطور مستمر از سوی طرفین پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار